عمومی | دانشگاه فرهنگیان

برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و قیام مردم قم در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان

همزمان با سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد، جلسه کارشناسان و مدیران معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با حضور دکتر محمدی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه،  دکتر باستانی مدیرکل حوزه ریاست و دکتر حوری مدیرکل دفتر مرکزی حراست دانشگاه فرهنگیان در سالن اجتماعات  برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت : حادثه ۱۵ خرداد حادثه کمی نبود، رحلت جانگداز حضرت امام جای بررسی، گفتگو ، و هم اندیشی دارد . نسلی که ما برای آنها کار می‌کنیم انقلاب را درک نکرده اند و خاطراتی ندارند بعضی وقت ها بایستی با زبانی ساده وگویا این تاریخ را بازگو کنیم، از عزیزان و همکاران خواهشمندم که در این خصوص اهتمام داشته و دست به قلم شده و مطلب تولید کنند تا جوان ها و کارشناسان فرهنگی از آن استفاده کنند.
دکتر محمدی از تلاش شبانه‌روزی همکاران در شرایط سخت  حادث شده در برقراری ارتباط با دانشجویان کارکنان و اساتید تشکر کرده و این گونه فعالیت ها را نشانه ایثار، علاقه به کار و نقش آفرینی در شرایط حساس دانست.
دکتر محمدی در ادامه افزود :در این مدت اتفاقات خوبی در معاونت رقم خورده که حاصل زحمات و تلاش همکاران است که  علاوه بر کارهای روتین اداری اقدامات حوزه معاونت فرهنگی در دوران کرونا برجسته و اثربخشی گسترده ای داشت.
عضو هیات رییسه دانشگاه گفت: انتظار از دانشگاه فرهنگیان در حوزه فرهنگی، دینی وانقلابی نسبت به دانشگاه های دیگر بیشتر است . موضوع تربیت محوری در این دانشگاه متمایز تر از سایر دانشگاه‌هاست. ما در زمینه  قرآن و  عترت و فعالیت های  فرهنگی اجتماعی حرف اول را در دانشگاه ها می زنیم.
دکتر محمدی  به موفقیت های اخیر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در نمایشگاه قرآن و کسب مقام اول میزبانی و غرفه نمایشگاهی اشاره کرد و همچنین تدوین و اجرای نظام نامه فرهنگی را از جمله موفقیت های دیگر دانشگاه  دانست.  وی  همچنین اشاره کرد که حداقل ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر دانشجو معلم دوره هاای امداد و نجات هلال احمر را گذراندند که در شرایط کرونایی به درد جامعه خورد.
عضو هیات رییسه دانشگاه نقش آفرینی دانشگاه فرهنگیان در اربعین سال گذشته را ممتاز عنوان کرد و راهپیمایی اربعین را  الگوی عملی توجه به ارزش‌های دینی دانست.
دکتر محمدی جذب دانشجو معلمان در فضای مجازی، تدوین تفاهم نامه با سازمان فنی حرفه ای، تدوین تفاهم نامه  با معاونت قرآن و عترت،تعامل موفق معاونت فرهنگی با سایر حوزه های دانشگاه، برگزاری جشنواره فرهنگی بعد از وقفه چندین ساله و فعالیت های ایام کرونایی را از دیگر موفقیت های معاونت فرهنگی و اجتماعی بیان کرد و  این اقدامات را در راستای تحقق سند تحول بنیادین دانست.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه  در پایان با بیان اینکه  باید قدر فرصت ها را بیشتر بدانیم گفت : این را بدانیم که  همیشه نیستیم و  ‌شرایط برای ناامیدی ایجاد نکنیم. انگیزه ها الهی و درونی باشد تا بتوانیم در این مسئولیت سنگین دوام بیاوریم.
در ادامه جلسه دکتر باستانی مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه با قدردانی از تلاش های همکاران حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی گفت:  این معاونت اقدامات خوبی در دوران کرونا داشت که این موفقیت به پاس تلاش‌های شبانه‌روزی دکتر محمدی و همکاران معاونت فرهنگی و اجتماعی است که  مراتب سپاس و قدردانی ریاست محترم دانشگاه را به  همکاران معاونت فرهنگی و اجتماعی ابلاغ می نمایم.
دکتر باستانی  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) که اهمیت استفاده از فضای مجازی  را امری حیاتی دانستند افزود : فضای مجازی در همه دنیا حاکم بر زندگی انسان هاست  و عرصه فعلی عرصه جهاد است. وی افزود : اگر از فضای مجازی غافل شویم و اگر نیروهای انقلابی میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد. هرکس به اندازه وسعت و توان خود باید در این میدان حضور و نقش آفرینی داشته باشد. وی افزود : دستگاه‌های مختلفی در این فضای مجازی حضور دارند. اما حضور در فضا باید یک حضور جریان ساز باشد.
دکتر باستانی گفت : فرمایشات  مقام معظم رهبری( مد ظله العالی ) را معاونت فرهنگی و اجتماعی به رهبری دکتر محمدی اجرایی کرده است. دکتر باستانی افزود : با تشکیل گروه های فضای مجازی بلافاصله با همه گیری ویروس کرونا معاونت فرهنگی و اجتماعی در جهت تحقق برنامه های خود اقدام کرد  و با این اقدام جریان سازی،گفتمان سازی کردند و رویه سازی کردند. گروه هایی  توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی  تشکیل شده که  اینجانب در برخی از آنها حضور دارم و شاهد فعالیت شبانه روزی فعالیت آن ها هستم.
مدیرکل حوزه ریاست در پایان سخنان خود بابت زحمات انجام شده تبریک گفت و  افزود : گزارش فعالیت های فرهنگی در حوزه فضای مجازی را به مقامات مافوق وزارت و دفتر مقام معظم رهبری ابلاغ خواهیم کرد.
در قسمت بعدی جلسه دکتر حوری مدیرکل دفتر مرکزی حراست دانشگاه فرهنگیان  بابت فعالیت های شبانه روزی معاونت فرهنگی و اجتماعی  در روزهای تعطیل و غیر تعطیل به همکاران این حوزه  خدا قوت گفته و فعالیت معاونت فرهنگی و اجتماعی را  برجسته و عالی دانست.
دکتر حوری نقش همه معاونت ها در دانشگاه  را مهم عنوان کرد  و  نقش معاونت فرهنگی و اجتماعی را یکی از مهمترین نقش ها دانست . دکتر حوری  نقش معاونت فرهنگی را در  رشد و بالندگی دانشجو معلمان  و اساتید پررنگ و مهم دانست. وی  افزود :  فضای مجازی یک تیغ دولبه است که می شود در آن تهدیدها  را به فرصت تبدیل کرد که  نقش معاونت فرهنگی و اجتماعی در تبدیل تهدیدات به فرصت ها مشهود است. مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مرکزی حراست دانشگاه شناسنامه دار کردن کانال ها و گروه هایی که با نام دانشگاه فرهنگیان در حال فعالیت هستند را از اقدامات ضروری دانست و افزود : البته در حال حاضر هم  بانک اطلاعات خوبی در اختیار معاونت فرهنگی است که  بنده در وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش اعلام کردم که گروه ها و کانال های دانشگاه فرهنگیان همه شناسنامه دار هستند.
دکتر حوری افزود : نکته مهم و دغدغه بنده و دکتر محمدی این است که بایستی برای  فعالیت شبکه ها و گروه های مجازی  از پیام رسان های داخلی استفاده کرد که  طبق بخشنامه ها و دستورالعمل های بالادستی بایستی از پیام رسان های خارجی به پیام رسان های داخلی کوچ کنیم.وی در بخش پایانی صحبت های خود از همه همکاران حوزه فرهنگی و اجتماعی که خالصانه و ایثارگرانه تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی کرد.