عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

نجات جان کودک ۳ ساله دچار مسمومیت با تلاش کادر درمانی مرکز بهداشتی – درمانی دوگان

مسوول مرکز بهداشتی – درمانی شبانه روزی دوگان گفت: کودک ۳ ساله ای که بر اثر خوردن اشتباهی متادون دچار مسمومیت و کاهش سطح هوشیاری شده بود، با تلاش کادر درمانی این مرکز زندگی دوباره یافت.

به گزارش وب دا فسا؛ عبدالحمید ارشدی نژاد افزود: خانواده کودک پس از اینکه متوجه مسمومیت وی می شوند کودک را به مرکز بهداشتی درمانی منتقل می کنند که با معاینه کودک توسط پزشک مرکز، سطح هوشیاری بیمار ۳ و میزان اکسیژن خونش ۳۳ درصد ارزیابی می شود .

وی اضافه کرد: بلافاصله پزشک و پرستار مرکز، تلاش خود را برای نجات کودک آغاز می کنند که خوشبختانه به لطف خدا و با تلاش بی وقفهکادر درمانی و عملیات احیاء قلبی - ریوی موفق، این بیمار نجات یافت و با ضربان قلب و تنفس مناسب با همکاری اورژانس ۱۱۵ دوگان جهت دریافت درمان تکمیلی به بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) شهرستان فسا انتقال یافت .

مسوول مرکز بهداشتی – درمانی دوگان ضمن قدردانی از تلاش های دکتر فاطمه مدنی و زینب دوگانیپرستار مرکز گفت: با پیگیری های انجام شده، کودک ۳ ساله پس از طی روند درمان، در سلامت کامل به آغوش خانواده خود بازگشت .

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به افزایش مسمومیت با متادون به عنوان داروی ترک اعتیاد و هشدار در این خصوص گفت: یکی از گروه های سنی در معرض خطر مسومیت با متادون، اطفال هستند که اکثرا به دلیل مصرف اشتباه دچار مسمومیت و حتی مرگ آنها می شود .

دکترشعله خانی افزود: والدین در اکثر موارد شربت متادون را در ظروفی مانند بطری آب معدنی یا نوشابه و یا ظروف شربت‌های دارویی (استامینوفن - دیفن هیدرامین) در یخچال نگهداری می کنند که اشتبا‌ها به کودک داده می شود . مصرف کنندگان متادون باید بدانند مصرف داروی متادون توسط کودکان بسیار خطرناک و کشنده است و والدین مراقب کودکان خود باشند که فرزندشان فدای سهل انگاری آنها نشوند .