عمومی | دانشگاه فرهنگیان

همایش تجلیل از سرپرستان سراهای دانشجویی و کارکنان حوزه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان لرستان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان لرستان ، به مناسبت هفته سراهای دانشجویی همایش تجلیل و تقدیر از سرپرستان شبانه روزی منتخب دانشگاه فرهنگیان استان  امروز دوشنبه مورخ۹۹/۰۳/۱۲ با حضور دکتر علی اقایی جودکی سرپرست دانشگاه فرهنگیان ،سید علی اکبر موسوی معاونت دانشجویی ، حجت الاسلام دکتر حبیب حاتمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، دکتر مهتاب چنگایی سرپرست پردیس آیت اله کمالوند و جمعی دیگر از مسئولان این دانشگاه در سالن اجتماعات پردیس علامه طباطبایی برگزار شد .

دکتر آقایی جودکی  در این همایش ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی سرپرستان سراهای دانشجویی عنوان کرد: نقش سرپرستان در برنامه ها و فعالیت های آموزشی و فرهنگی بسیار مهم است و درپرورش شخصیت دانشجو معلمان بسیار سهیم اند.وی توسعه هر کشوری را مدیون سرمایه انسانی دانست و سرپرستان سراهای دانشجویی را سرمایه های برای دانشگاه فرهنگیان خواند که بسیاری از اتفاقات خوب را در سراهای دانشجویی رقم می زنند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان با اشاره به نقش سرپرستان سراهای دانشجویی بیان کرد: رسالت دانشگاه فرهنگیان از لحاظ مختلف با دیگر دانشگاه ها متفاوت است و سراهای دانشجویی هم باید با دیگر دانشگاه ها متفاوت باشد زیرا اهمیت نقش تعلیم و تربیت در این دانشگاه بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

وی در ادامه گفت: همایش تجلیل از سرپرستان شبانه روزی فرصتی برای تبادل تجربه های حرفه ای، بیان مشکلات و معضلات سراها و تکریم از سرپرستان محترم است.اینگونه تجلیل و قدر شناسی و نگاه متفاوت به سرپرستان شبانه روزی، منجر به افزایش انگیزه آنها در ادامه خدمت پر بار در حوزه مهم سرپرستی خواهد شد و هر قدر که سرپرستان با انگیزه تر و پرتلاش و با دیدگاه روشن تری  و برنامه ریزی مدون وظایف سازمانی خود را انجام دهند دانشگاه به وظیفه ذاتی خود نزدیک تر می شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان در ادامه افزود : دانشجویان را باید به سمت ارائه نظر و بیان پیشنهادات سوق دهیم  و از نظرات در راه پیشبرد اهداف دانشگاه استفاده کنیم.

در ادامه این همایش دکتر حاتمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مجموعه معاونت دانشجویی و سرپرستان سراهای دانشجویی دانشگاه بیان  داشت: معلمی نقش پیامبری است و اگر قرار باشد دانشجو معلم نقش نبی را داشته باشد سازندگان آنها در دانشگاه فرهنگیان  باید نقش خدایی داشته باشند.

وی اظهار داشت: اولویت کار سرپرستان در سراهای دانشجویی گوش دادن است و باید حرف دانشجو را با دل و جان شنید  وسپس با ارتباط و تعامل با دانشجویان قضاوت کنیم و تصمیم بگیریم و در تربیت صحیح آنها سهیم باشیم.

در ادامه سید علی اکبر موسوی معاون توسعه و امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان لرستان با تشکر از کارکنان حوزه دانشجویی و سرپرستان سراهای دانشجویی اظهار داشت: سراهای دانشجویی باید محل دیگری برای تربیت یافتن دانشجو معلمان باشد و زمینه برای این مهم فراهم شود.پس این نکته بسیار با اهمیت است که با فکر و دقت عمل کنیم و فکری برای انرژی و توان زیاد دانشجویان توسط سرپرستان باید صورت پذیرد.

وی در ادامه با دشوار خواندن مسئولیت سرپرستی در سراها عنوان کرد: سرپرستان مدیران خط مقدم جبهه کار هستند.کار و فعالیت سرپرستی دشوار و سخت است و بنا بر فرمایش پیامبر اکرم(ص) بهترین کار ها سخت ترین آنها است و کار سخت برعهده هرکسی نیست.

شایان ذکر است در ادامه این همایش  سرپرستان و کارکنان حوزه دانشجویی با بیان مشکلات پیش روی سراها پیشنهاداتی جهت رفع مشکلات ارائه کردند و در پایان از سرپرستان سراهای دانشجویی و دیگر کارکنان این حوزه با اهدا لوح سپاس و هدایایی  قدردانی شد.