عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مسئول بخش زنان بیمارستان کنگان: زنان باردار در بدو ورود به بیمارستان کنگان تحت غربالگری علائم کرونا قرار می‌گیرند

دکتر سحر نوروزی اظهار داشت: در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان کلیه مادران باردار مراجعه‌کننده به زایشگاه و بخش زنان در بدو ورود از نظر شرح‌حال و علائم بالینی مربوط به ابتلا به کرونا ویروس، تحت غربالگری قرار می‌گیرند و بخش زایشگاه و بخش زنان از بخش ایزوله تنفسی (محل درمان بیماران مبتلا به کرونا ویروس) کاملاً مجزا و به دور است.
متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: ریسک ابتلا به بیماری تنفسی در میان مادران باردار و نوزادان متولدشده از این عزیزان در حین ورود در بیمارستان به کمترین احتمال ممکن رسیده است.
مسئول بخش زنان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان ادامه داد: در صورت مراجعه مادر باردار مبتلا به کوئید ۱۹ به بیمارستان کنگان، وی به اتاق مجزا از سایر بیمارستان جهت مراقبت ویژه منتقل می‌شود.
دکتر نوروزی عنوان کرد: لازم است مادران باردار، بهداشت فردی را به خوبی رعایت کنند و به‌طور جدی از تماس نزدیک با دیگران در طی دوره اپیدمی کوئید ۱۹ پرهیز کنند و از شرکت در هر تجمعی که در آن نتوان حداقل فاصله ۱٫۵ متری بین افراد را حفظ کرد، خودداری کنند. در شستن و ضدعفونی کردن مکرر دست‌ها دقت کنند.
وی تاکید کرد: هر زمان علائمی از تب، سرفه و تنگی نفس و گلو درد پیدا کردند، به مراکز در نظر گرفته‌شده توسط سیستم سلامت مراجعه کنند تا بیماری به‌موقع تشخیص داده شود.
مسئول بخش زنان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان عنوان کرد: خانم‌های باردار با علائم بالینی خفیف ممکن است در ابتدا نیاز به بستری در بیمارستان نداشته باشند، به خصوص اگر وضعیت مامایی و بررسی‌های جنینی مطلوب باشد، در این افراد می‌توان قرنطینه خانگی را مدنظر قرار داد، مشروط بر اینکه از نظر منطقی این امکان وجود داشته باشد که شرایط بیمار تحت پیگیریِ دقیق قرار گیرد.
دکتر نوروزی گفت: تصویربرداری قفسه سینه به خصوص سی‌تی‌اسکن، برای ارزیابی شرایط بالینی یک بیمار باردار مبتلا به کوئید ۱۹ ضروری است و از محافظ شکمی برای پوشاندن شکم خانم باردار برای به حداقل رساندن آسیب به جنین در طی تصویربرداری استفاده می‌شود.


انتهای پیام/ م.ص.۴۰۲۰