عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

ابتلا به بیماری کرونا جرم نبوده اما عدم رعایت قرنطینه و آلوده کردن دیگران جرم است

جاسم زارعی افزود: بر اساس پروتکل‌های سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت، تایید قطعی بیماری کووید ۱۹ به واسطه آزمایش Pcr انجام شده و تست‌های سرولوژی(IgG و IgM) جهت انجام کارهای تحقیقاتی کاربرد داشته و به عنوان تست‌های تشخیص قطعی بیماری مورد تایید نیستند.
وی اظهار داشت: پاسخ سیستم ایمنی بدن در واکنش به  عفونت های ویروسی از جمله عامل بیماری کووید۱۹ تاخیری بوده و بعضی از افراد در مواجهه با ویروس ممکن است قادر به تولید آنتی بادی نباشند یا به واسطه آلوده شدن به بیماری های ویروسی مشابه تیتر آنتی بادی آن‌ها بالا باشد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: لذا جواب تست‌های سرولوژی( به دلیل مثبت یا منفی کاذب) هیچ قطعیتی در تشخیص مثبت یا حتی منفی بودن افراد نداشته و فرد علیرغم منفی بودن، می تواند ناقل بیماری باشد، از این رو خروج از قرنطینه با این استدلال باعث به مخاطره افتادن سلامت عمومی جامعه شده که براساس رسالت ذاتی در اینگونه موارد قادر به مماشات نخواهیم بود.
مبتلا به کووید۱۹ مجرم نیست بلکه یک بیمار است
رئیس شبکه بهداشت و درمان و دبیرستاد مقابله با کرونا شهرستان عسلویه تصریح کرد: کرونا تنها یک بیماری عفونی بوده و فرد مبتلا صرفا یک بیمار محسوب شده و مجرم هم نیست.
زارعی اظهار داشت: اقدامات مراقبین سلامت و کارشناسان سلامت محیط و کار در زمینه گندزدایی و ارائه آموزش‌ها در جهت کمک به بهبود فرد مبتلا و پیشگیری از ابتلای اطرافیان و تضمین سلامت جامعه است.
وی تصریح کرد: از شهروندان انتظار می رود با رعایت اصول بهداشتی و تغییر دیدگاه نسبت به این بیماری، مقدمات بالا بردن روحیه بیماران عزیز را فراهم نموده و آنان را در مسیر درمان یاری کنند.
زارعی تصریح کرد: اعلام شهر یا منطقه محل سکونت مبتلایان جهت هشدار، ایجاد حساسیت و لزوم رعایت هرچه بیشتر فاصله گذاری اجتماعی و دیگر پروتکل‌های بهداشتی است.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه توصیه کرد: افراد به شایعات و اخبار منتشره از کانال‌های غیر رسمی و فضای مجازی در زمینه کرونا اهمیت نداده و اطلاعات صحیح را تنها از مراجع رسمی کشور (وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان)  دریافت کنند.

انتهای پیام/ م.ک- ۳۰۹۰