عمومی | دانشگاه حضرت معصومه (س)

به مناسبت روز پاسداشت مقام استاد؛

متن پیام به شرح ذیل است:

لقد من الله علی المومنین اذ بعث رسولا من انفسهم یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه و ان کانوا من قبل لفی ضلال مبین (آل عمران ، آیه ۱۶۴)

بدون تردید بهترین توصیف در ببان شان و جایگاه معلم و استاد آن است که فرمود: معلمی شعل انبیاست و اگر معلمین هدایت گران جامعه خود و تربیت کنندگان نوجوانان و جوانان کشور خود هستند که بدون تردید این چنین است ، رسالتی بس عظیم و وظیفه ای بسیار مهم و جایگاه و منزلتی بسیار رفیع دارند.

اقتضائات این وظیفه بزرگ و رسالت مهم آن است که معلم آیات الهی را به شاگردان خود نشان دهد ، آنان را به نحو شایسته و براساس ارزش های متعالی الهی و انسانی تربیت کند و درون آنان را از رذایل پاک و به زیور فضایل آراسته کند و به شاگردان خود کتاب و حکمت بیاموزد. کتاب افرینش و دروس زندگی شرافتمندانه انسانی بخشی از آموزش معلمان و اساتید به شاگردان خود است و بالاتر از آن حکمت و درک عمبق از مبدا و معاد و معرفت هستی و خالق هستی است که معلمان جامعه انسانی باید به شاگردان خود انتقال دهند.

روز معلم که در سالگرد شهادت معلمی حکیم و روشنگر و استادی فرزانه و عالمی وارسته ، جایگاه و رسالت آنان را به جامعه یادآور شود ، فرصتی مغتنم است که ما معلمان برغم همه کاستی ها و مشکلات نظام تعلیم و ترببت قدر و منزلت خود را بدانیم و برای ادامه این راه مهم و انجام این رسالت خطیر از خدای متعال مدد بخواهیم.

اگرچه شرایط خاص زمانی  توفیق تکریم و تقدیر حضوری شما همکاران معزز و اساتید شایسته دانشگاه حضرت معصومه (س) را از بنده سلب نموده است ،  بدین وسیله مراتب ارادت خود را ابراز و روز گرامیداشت مقام علم و معلم را به شما فرهیختگان گرامی و همه اساتید و معلمان ارجمند ایران عزیز، تبریک و تهنیت عرض می کنم و از خداوند متعال توفیق خدمتگزاری را برای خود مسئلت می نمایم.

ابراهیم عبدی پور فرد

۹۹/۲/۱۲