عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان غربی

جلسه طرح یاوران تولید با هدف بهره مندی حداکثری از توانایی علمی اعضا هیات علمی مراکز تحقیقاتی در ارومیه برگزارشد

جلسه طرح یاوران تولید با هدف بهره مندی حداکثری از توانایی علمی اعضا هیات علمی مراکز تحقیقاتی در ارومیه برگزارشد

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی، رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه طرح یاوران تولید که در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد سال جهش تولید " طرح یاوران تولید" را ارائه کرده است و این وظیفه را بر عهده سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گذاشته است که از حضور محققین کشور در عرصه برای افزایش تولید بیشتر استفاده شود.

جلیلی گفت : در این راستا تیم‌های پایش و نظارت متشکل از کارشناسان بخش‌های اجرایی و محققان، به عرصه‌های تولیدی اعزام و چالش‌های تولید را بررسی می کنند.

در ادامه این جلسه چالش های تولید و مواردی از قبیل روشهای کاهش مصرف سموم شیمیایی؛ افزایش تولید در واحد سطح ،استفاده بهینه از روشهای آبیاری مطرح و پیشنهادات لازم در این زمینه ارائه شد.

لازم به ذکر است که مسئولیت این کار در استان‌ها بر عهده رئیس سازمان جهاد کشاورزی و دبیری کارگروه بر عهده رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان‌ها است. همچنین تمام معاونت‌های فنی و مدیران اجرایی عضو کارگروه انسانی بوده و در هفته چند روز را به صورت گروهی و در قالب کارگروه‌های تخصصی به مزارع و شرکت‌های بزرگ کشاورزی می‌روند تا هم بازدید انجام دهند و هم مشکلات فنی را حل و فصل کنند.