عمومی | دانشگاه علم و فرهنگ

ابلاغ دستورالعمل برگزاری دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه علم و فرهنگ

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، متن این دستورالعمل که توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ابلاغ شده، به شرح زیر است:

با عنایت به نامه شماره ۲/۳۱۶۳۷مورخ ۱۳۹۹/۰۲/۳۰ معاون محترم آموزشی وزارت عتف، دستورالعمل برگزاری دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹ -۱۳۹۸ به شرح زیر ابلاغ می ‏گردد:

  1. دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی که امکان ارائه کامل و یا بخشی از آن به صورت غیرحضوری وجود دارد، از طریق فضای مجازی (ترجیحاً سامانه آموزش مجازی دانشگاه) تدریس شود.

۲- دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی که با نظر استاد درس و تایید گروه مربوطه، امکان ارائه به صورت مجازی ندارد، به صورت حضوری و فشرده و با رعایت موارد زیر برگزار شود:

۲-۱-رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی(ضدعفونی کردن تجهیزات و وسایل و قسمت‌‏های مورد استفاده قبل و بعد از حضور دانشجویان، تب‏‌سنجی و ...)

۲-۲-همراه داشتن ملزومات بهداشتی (ماسک، دستکش و الکل) توسط اساتید و دانشجویان

۲-۳-رعایت اصل حداقل تراکم حضور دانشجویان در کلاس‌های عملی (درصورت لزوم افزایش ساعات کاری کارگاه و آزمایشگاه و توزیع برنامه حضور دانشجویان در روزها و ساعات مختلف)

۲-۴-تکمیل فرم‌ خود اظهاری سلامت دانشگاهیان در طول بازه زمانی برگزاری کلاس‌های عملی

تبصره ۱: لازم است فرم خوداظهاری تکمیل‏ شده (دریافت فرم) حداکثر تا پایان هفته اول تشکیل کلاس‏‌های عملی به مرکز بهداشت دانشگاه واقع در طبقه همکف ساختمان فرهنگ تحویل شود. بدیهی است مسئولیت ارائه اطلاعات درست و حفظ سلامت و ایمنی حضور در کلاس‌های عملی با شخص دانشجو خواهد بود.

تبصره ۲: فرم‌ خود اظهاری در پرونده سلامت دانشجو نگه‌داری می‏ شود.

۳- توصیه می‏‌شود اساتید محترم از ارائه تکالیف و پروژه‌‏های گروهی اجتناب نموده و پروژه‌‏ها صرفاً به صورت انفرادی تعریف گردند.

۴- دانشجویانی که به دلایل پزشکی، مخاطرات ناشی از ابتلا یا احتمال آلودگی به ویروس کرونا و یا سایر دلایل موجه، امکان حضور در کلاس‌های عملی را ندارند، می‌توانند حداکثر تا پایان خرداد ماه ۱۳۹۹ نسبت به ثبت درخواست حذف دروس عملی نیمسال جاری از طریق سامانه جامع آموزشی دانشگاه (سیستم گلستان) اقدام کنند. حذف درس پس از تایید استاد درس و مدیرگروه قابل انجام است.

۵- تقویم زمانی و چگونگی برگزاری کلاس‌‏های فشرده دروس عملی با رعایت کامل مفاد این دستورالعمل با هماهنگی استاد درس و تایید مدیر گروه آموزشی مربوطه، تنظیم و در اسرع وقت توسط معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده مربوط/ مدیر گروه عمومی، اطلاع‏ رسانی ‏شود.

۶- مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل بر عهده معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده مربوط/مدیر گروه عمومی است.