عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

جلسه کارگروه آموزش روسای دانشکده و آموزشکده های فنی و حرفه ای استان اصفهان با معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای

در ادامه سفرهای استانی، دکتر کیانی معاون محترم آموزشی دانشگاه، با وقفه ای چند ماهه بعلت شیوع ویروس کرونا و منع تردد بین شهری، سفری  چند روزه به استان اصفهان داشتند که با شرکت در جلسه کارگروه آموزش روسای دانشکده و آموزشکده های فنی و حرفه ای استان اصفهان با حضور دکتر دوازده امامی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان،  هیئت رئیسه، روسای و معاونین آموزشی و کارشناسان آموزش دانشکده و آموزشکده های فنی استان در دانشکده فنی شهید مهاجر در تاریخ ۷/۳/۹۹ آغاز گردید.

در ابتدا دکتر کیانی، سخنان خود را با ارائه گزارشی از چگونگی شکل گیری آموزش های مجازی و سایر  فعالیت های  کلیه دانشکده ها و آموزشکده های کشور در این امر در دوران کرونا  دانشگاه فنی و حرفه ای  آغاز نمود، و  فعالیت های دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان در سامانه سمیاد را قابل تحسین دانست.
ایشان حرکت بزرگی که بدون هرگونه آمادگی قبلی و وجود بسترهای لازم ولی با همت همه عناصر درگیر در این فرایند شکل گرفت را اقدامی انقلابی و در سطح عالی در کنار سایر دانشگاه های مطرح کشور بزرگ‌ و قابل تقدیر دانست و این مجاهدت را در سایه تلاش استادان، دانشجویان، مدیران گروه، کارشناسان آموزشی و همکاری حوزه های سخت افزاری و فناوری موفق ارزیابی نمود .

در ادامه، در خصوص جنبه های بسیار مثبت آموزش مجازی دروس عملی عنوان داشت، در بسیاری از مراکز فنی و حرفه ای سراسر کشور کلاسهای زیادی با تعداد پایین دانشجو دایر می شوند که ما می توانیم برخلاف روال دانشگاههای دیگر که ساعات آموزش را کم می کنند، به جهت در نظر گرفتن جنبه های اقتصادی از روش الکترونیکی برای این کلاسها بهره بگیریم. از سویی با در نظر گرفتن فرمایشات ارزشمند مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در باب ابتکار و خلاقیت، با در پیش گرفتن آموزش مجازی دروس عملی زمینه ساز بروز و نمود خلاقیت و نوآوری در دانشگاه فنی و حرفه ای باشیم. ایشان با اعلام اینکه مطابق فهرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه فنی و حرفه ای جزء بیست دانشگاه برتر در عرصه آموزش مجازی  معرفی شده است،  از برگزاری جشنواره سرآمدی آموزش در مردادماه سال جاری خبر داد و اعلام نمود که در این جشنواره از دانشکده های فعال و محتواهای ارزنده در بحث آموزش الکترونیکی دروس عملی تجلیل خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با همت، انگیزه، اراده و توانایی های بالای خود از این مراحل سخت به خوبی عبور کنیم و به حد بسیار مطلوبی دست یابیم.

دکتر دوازده امامی ضمن خیر مقدم به دکتر کیانی و روسای دانشکده های  استان و سپاس  از تلاش های ارزشمند انجام شده در مراکز  درخواست کرد گزارش مبسوطی از چگونگی شکل گیری آموزش های مجازی و فعالیت کلیه دانشکده ها ارائه گردد .

پس از آن  مهندس مدیه معاون آموزشی دانشکده فنی شهید مهاجر به ارائه ی گزارشی از روند برگزاری کلاس ها و آموزش های مجازی پرداخت. همچنین نقطه نظرات روسای دانشکده های  حاضر در جلسه در مورد مسائلی از قبیل تصمیم گیری و اشتراک مساعی در مورد بازگشایی دانشگاه ها،زمان اتمام دروس تئوری و چگونگی برگزاری آزمون آنها ، آموزش حضوری دروس عملی با در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی، حضور و برگزاری آزمون دانشجویان به صورت بومی و... از دیگر مواردی بود که به آن پرداخته شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ادامه جلسه دکتر کیانی با حضور در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی مهاجر به گفتگوی صمیمی با اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان نشست و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات اساتید در خصوص آموزش مجازی قرار گرفت.

در پایان ایشان در معیت هیئت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان از کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشکده فنی شهید مهاجر بازدید بعمل آوردند.