عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

رستوران ها، کافه ها و باشگاه های ورزشی در جهرم با چه شرایطی اجازه فعالیت دارند؟ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: رستوران ها و کافه های جهرم تا ظرفیت ۵۰ درصد اجازه فعالیت دارند.

به گزارش وبدا جهرم؛ دکتر سید مجید ارجمند اظهار داشت: با توجه به اینکه وضعیت جهرم همچنان به شرایط عادی باز نگشته و احتمال وجود افراد ناقل در شهرستان زیاد است، حضور مشتریان در رستوران ها و کافه ها می بایست بر اساس پروتکل های بهداشتی باشد. صاحبان رستوران ها و کافه ها تا ظرفیت ۵۰ درصد اجازه فعالیت دارند.

وی با بیان این مطلب که در رستوران ها و کافه های مسقف مشتریان اجازه نشستن روی صندلی ها را دارند گفت: اجازه آن در حالی است که صاحبان این صنف حتما قبل از ورود و خروج مشتریان میز و صندلی ها و هر سطوحی که قابل لمس باشد الزاما گند زدایی کنند. گند زدایی می بایست در روز در فاصله های زمانی تکرار شود.

وی با اشاره به ممنوع بودن فعالیت تالار های پذیرایی گفت: استخر، سونا و مراکز ماساژ از دیگر مکان هایی است که همچنان اجازه فعالیت ندارند.

مهندس رضا رحمانیان مدیر بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به فعالیت باشگاه های ورزشی در شهرستان گفت: فعالیت باشگاه های ورزشی بر اساس رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام ورزش هایی است که بصورت انفرادی قابل اجرا است.

وی در ادامه اضافه کرد: ورود ورزشکاران به باشگاه های ورزشی بر اساس میزان مساحت باشگاه است. حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش از سوی ورزشکاران الزامی است.

به گفته وی صاحبان باشگاه های ورزشی می بایست قبل از ورود و خروج ورزشکاران تمام وسایل و سطوح را گند زدایی کنند.