عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

انجام بیش از 20 هزار ماموریت توسط نیروهای اورژانس 115 استان خوزستان در ایام نوروز

به گزارش روابط عمومی فوریتهای پزشکی اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دکتر شهیار میر خشتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط اورژانس ۱۱۵ استان در ایام نوروز اظهار کرد: از 25 اسفند 96 تا پایان 15 فروردین 97، 20 هزار و 850 تماس با مرکز اورژانس 115 خوزستان برقرار شد که 11 هزار و 339 مورد از ماموریت‌های انجام شده مربوط به حوادث رانندگی با 5 هزار و 389 مصدوم بوده است .

وی اضافه کرد: از این تعداد مصدوم، 8907 مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده و 4934 نفر نیز از این تعداد در محدوده تحت پوشش دانشگاه بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان ادامه داد: 15464 مورد از ماموریت‌ها مربوط به ماموریتهای غیر تصادفی بوده است که از این تعداد 8468 مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بوده است .

میر خشتی در خصوص مصدومان حوادث ترافیکی در استان خوزستان عنوان کرد: در نوروز امسال، چندین نفر در حوادث رانندگی جاده‌ای جان باختند و تعدادی نیز در حوادث داخل نظیر آتش سوزی قهوه خانه در شهر جان خود را از دست داد .

رئیس مرکز اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون، یک هزار و 396 نفر به ایستگاه های سلامت نوروزی واقع در محورهای مواصلاتی استان مراجعه کرده و خدمات درمانی دریافت کرده‌اند .

وی افزود: بالگرد اورژانس 115 استان خوزستان نیز در طرح سلامت نوروزی امسال با انجام  تعدادی ماموریت، مصدومان حوادث رانندگی را که بیشتر آنها مجروحان بدحال بودند، در کمترین زمان ممکن به مراکز درمانی انتقال داد .

میر خشتی در پایان با اشاره به استقرار درمانگاه های موقت توسط اورژانس ١١٥ در محل یادمان های دفاع مقدس جهت ارائه خدمات درمانی سرپایی به کاروان های راهیان نور خاطر نشان کرد: تعداد 2584 مأموریت نیز در بازه زمانی مذکور، در دو درمانگاه (مربوط به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز) از درمانگاه های موقت برپا شده در یادمان های دفاع مقدس انجام پذیرفته است.