عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

استاندار تهران: توان مالی، سن، طبقه اجتماعی و تابعیت مانعی برای خدمت رسانی به بیماران نیست



استاندار تهران با تاکید بر اینکه عدالت در تمام مراحل مبارزه با کرونا در کشور جاری و ساری است ، گفت:  درمان هیچ بیماری با هر جنسیت، سن، تابعیت و طبقه اجتماعی برای کادر درمان تفاوت ندارد و این مهم ارزش والای خدمات بهداشتی درمانی در کشور را دوچندان کرده است .


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر انوشیروان محسنی بندپی  در مراسم رونمایی از تندیس فرشته مهر مدافعان سلامت اظهار کرد: کرونا به عنوان یک مشکل عمومی باعث شد برای اولین بار کارآمدی، سیاست گذاری و توان نیروهای علمی در تمامی ابعاد ملاک ارزیابی شود .

وی با اشاره به شکل گیری ستاد مقابله با کرونا در کلان شهرتهران به فرماندهی دکتر زالی از توفیقات و کارآمدی فعالیت های این ستاد در مقابله با همه گیری ویروس کووید ۱۹ خبر داد و گفت: عملکرد مطلوب کشور در راستای پیشگیری از کووید ۱۹ در ابعاد ملی و بین المللی ثبت و ضبط  خواهد شد .

استاندار تهران با اشاره به شرایط خاص، تراکم جمعیت و اتباع رسمی و غیررسمی شهر تهران،  پیچدگی های تهران را به لحاظ کنترل کرونا یادآور شد و افزود: از آغاز شیوع کرونا ثبت نام در سامانه سیب از ۱۰ درصد به بیش از ۸۱ درصد رسید که این اقدام موثر شایسته قدردانی است .

دکتر محسنی بندپی در ادامه با تاکید بر اثربخشی  و کارآمدی فعالیت های سفیدپوشان عرصه سلامت اظهار کرد:  سیستم بهداشت و درمان کشور کارنامه درخشانی در اپیدمی کووید ۱۹ از خود نشان داد .

استاندار تهران گفت: در اولین روزهای اپیدمی کرونا کمتر از ۴۸ ساعت ۲ هزار تخت بستری، ۵۰۰ تخت در نقاهتگاهها با کمک نیروهای سپاه و ارتش تجهیز شد، این اقدامات در سطح دنیا کم نظیر است .

دکتر بندپی از برداشته شدن بروکراسی های اداری دادگستری و بازرسی در مسیر ارائه کنندگان خدمات بیمارستانی در جریان کنترل کرونا خبر داد و تصریح کرد: در کشور ما میانگین فوت شدگان در بین معلولان و سالمندان از نرم جهانی پایین تر است و این مهم نشان ازتوجه سیستم بهداشت درمان به سلامت  همه گروهها و آحاد  جامعه است .

به گفته دکتر بندپی:  عدالت در تمام مراحل مبارزه با کرونا در کشور جاری و ساری است به شکلی که درمان هیچ بیماری با هر جنسیت، سن، تابعیت و طبقه اجتماعی متفاوت برای کادر درمان تفاوت نکرد و این مهم ارزش والای خدمات بهداشتی درمانی را دوچندان کرده است .

استاندار تهران با بیان این که به همت دکتر زالی ۲ هزارو ۵۰۰  تخت ویژه و ۷ هزارو ۵۰۰ تخت عادی در اختیار بیماران مبتلا به کرونا در تهران قرار گرفت افزود: افزایش حساسیت عمومی به ویروس کووید ۱۹، عدم اطمینان کاذب به مردم و جلوگیری از عادی سازی باعث شد تا کرونا به میزان قابل توجهی کنترل شود .

انتهای پیام/

کدخبرنگار:۷۷۰۱س.ق