عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان

رصد بیماری خشکیدگی سرشاخه درختان در باغات حوزه فعالیت مرکز جهادکشاورزی کاغه شمالی شهرستان دورود

روز چهارشنبه ۷ خردادماه با هماهنگی مهندس آسترکی محقق معین مرکز جهاد کشاورزی کاغه شمالی شهرستان دورود و با حضور دکتر چگنی رئیس، دکتر شاهوردی و مهندس نصرالهی محققان پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بروجرد از باغات حوزه این مرکز بازدید به عمل آمد.
مهندس نصرالهی محقق پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بروجرد گفت: در این بازدید باغات زردآلو مورد رصد و پایش دقیق بیماری های درختان قرار گرفتند که ضمن بررسی های دقیق و گسترده در تعدادی از این باغات و نمونه گیری و مشاهده علائم و نشانه های بیماری با مشورت همکاران در موسسه گیاهپزشکی، بیماری شانکر سیتوسپورایی تشخیص داده شد.
وی همچنین تصریح کرد: با توجه به گستردگی این بیماری و نیز راههای انتقال و انتشار بیماری لازم است سریعا اقدامات لازم برای مدیریت بیماری بعمل آید.
نصرالهی ادامه داد: متاسفانه به دلیل وقوع پدیده تگرگ، درختان منطقه کم بار و خشکیدگی سرشاخه های درختان مسن در باغات قدیمی تر و خشکیدگی درختان جوان ( حدودا تا ۷ ساله ) در باغات جوان تر بیشتر ملاحظه گردید.
وی در پایان یادآور شد: در این رابطه لازم است تا مدیریت شهرستان دورود هماهنگی لازم را به عمل آورد تا سریعا برای مبارزه اقدام نماییم.

روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان