عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

سخنگوی دولت: بخش اعظمی از حماسه سازی ها در حوزه بهداشت و درمان انجام می شود/کرونا ملاک ارزیابی سیاست گذاران جهانی



سخنگوی دولت با اشاره به این که مدافعان سلامت قهرمانانه روحیه ایثارگری را به نمایش گذاشتند، گفت: در تمامی بحران ها بخش اعظمی از حماسه سازی ها در حوزه بهداشت و درمان کشور انجام می شود.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در مراسم رونمایی از تندیس فرشته مهر مدافعان سلامت و گرامی داشت ۱۱۰ شهید و ۳۰۰۰ جانباز راه سلامت،  دکتر علی ربیعی اظهار کرد: سایه تلخ کرونا و سختی های این ویروس نوپدید با تدابیر ویژه وزیر بهداشت و فرمانده مقابله با کرونا در کلان شهر تهران به بهترین شکل مدیریت شد.

وی با اشاره به این که مدافعان سلامت قهرمانانه روحیه ایثارگری را به نمایش گذاشتند، گفت:  در تمامی بحران ها بخش اعظمی از حماسه سازی ها در حوزه بهداشت و درمان انجام می شود.

سخنگوی دولت گفت: تاریخ یک  کشور، روزهای سخت جامعه است، داستانها و روایت هایی که ار فداکاری و ایثارگرها برای نسل های آینده نقل می شود.

دکتر ربیعی خاطرنشان کرد: دولت، کادر بهداشت و درمان و نیروهای مردمی تمام تلاش خود را برای مقابله با کرونا به کاربستند و از این آزمایش سربلند بیرون آمدند.

سخنگوی دولت با بیان این که تمامی اجزای دولت قدردان خدمات جامعه پزشکی و کادر درمان هستند اظهار کرد: تمامی خدمات و ایثارگری های مدافعان سلامت در حافظه تاریخی جامعه ماندگار خواهد شد.

توان مالی، سن، طبقه اجتماعی و تابعیت مانعی برای خدمت رسانی به بیماران نیست

دکتر انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران نیز در بخش دیگری از مراسم اظهار کرد: کرونا به عنوان یک مشکل عمومی باعث شد برای اولین بار کارآمدی، سیاست گذاری و توان نیروهای علمی در تمامی ابعاد ملاک ارزیابی شود.

وی با اشاره به شکل گیری ستاد مقابله با کرونا در کلان شهرتهران به فرماندهی دکتر زالی از توفیقات و کارآمدی فعالیت های این ستاد در مقابله با همه گیری ویروس کووید ۱۹ خبر داد و گفت: عملکرد مطلوب کشور در راستای پیشگیری از کووید ۱۹ در ابعاد ملی و بین المللی ثبت و ضبط  خواهد شد.

استاندار تهران با اشاره به شرایط خاص، تراکم جمعیت و اتباع رسمی و غیررسمی شهر تهران،  پیچدگی های تهران را به لحاظ کنترل کرونا یادآور شد و افزود: از آغاز شیوع کرونا ثبت نام در سامانه سیب از ۱۰ درصد به بیش از ۸۱ درصد رسید که این اقدام موثر شایسته قدردانی است.

دکتر محسنی بندپی در ادامه با تاکید بر اثربخشی  و کارآمدی فعالیت های سفیدپوشان عرصه سلامت اظهار کرد:  سیستم بهداشت و درمان کشور کارنامه درخشانی در اپیدمی کووید ۱۹ از خود نشان داد.

استاندار تهران گفت: در اولین روزهای اپیدمی کرونا کمتر از ۴۸ ساعت ۲ هزار تخت بستری، ۵۰۰ تخت در نقاهتگاهها با کمک نیروهای سپاه و ارتش تجهیز شد، این اقدامات در سطح دنیا کم نظیر است.

دکتر بندپی از برداشته شدن بروکراسی های اداری دادگستری و بازرسی در مسیر ارائه کنندگان خدمات بیمارستانی در جریان کنترل کرونا خبر داد و تصریح کرد: در کشور ما میانگین فوت شدگان در بین معلولان و سالمندان از نرم جهانی پایین تر است و این مهم نشان ازتوجه سیستم بهداشت درمان به سلامت  همه گروهها و آحاد  جامعه است.

به گفته دکتر بندپی:  عدالت در تمام مراحل مبارزه با کرونا در کشور جاری و ساری است به شکلی که درمان هیچ بیماری با هر جنسیت، سن، تابعیت و طبقه اجتماعی متفاوت برای کادر درمان تفاوت نکرد و این مهم ارزش والای خدمات بهداشتی درمانی را دوچندان کرده است.

استاندار تهران با بیان این که به همت دکتر زالی ۲ هزارو ۵۰۰  تخت ویژه و ۷ هزارو ۵۰۰ تخت عادی در اختیار بیماران مبتلا به کرونا در تهران قرار گرفت افزود: افزایش حساسیت عمومی به ویروس کووید ۱۹، عدم اطمینان کاذب به مردم و جلوگیری از عادی سازی باعث شد تا کرونا به میزان قابل توجهی کنترل شود.

انتهای پیام/

کدخبرنگار:۷۷۰۱ س.ق