عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه های مختلف حاصل تلاش ایثارگرانه اعضای هیات علمی، مسئولان و پرسنل است

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: درخشش این دانشگاه در حوزه های مختلف علمی، آموزشی، درمانی و بهداشتی حاصل  ابتکار عمل،تلاش ایثارگرانه و شبانه روزی اعضای هیات علمی، مسئولان و پرسنل است که به ثمر نشسته است.

به گزارش وب دا، دکتر سید محمد حسین بحرینی در نشست با دکتر امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی که به منظور بررسی توانمندی های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه سلول های بنیادی برگزار شد، خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال حاضر در بسیاری از زمینه ها جزو دانشگاه های برتر کشور محسوب می شود و این در حالی است که در توزیع منابع اعتباری تفاوتی با دانشگاه های دیگر ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از مراکز تحقیقاتی دانشگاه های کشور اعتباری ۲۰ تا ۳۰ برابر بیشتر از مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت می کنند تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات بسیار ارزشمندی توسط محققان و پژوهشگران این دانشگاه به اجرا در امده  و یا در حال اجراست که این امر تنها حاصل تلاش و مجاهدت شبانه روزی است که به نتیجه رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: با توجه به توانمندی که در این دانشگاه وجود دارد، " اعتقاد دارم هر یک ریال اعتبار که به این دانشگاه اختصاص می یابد به اندازه ده ریال بازدهی خواهد داشت".

دکتر بحرینی با اشاره به اینکه در بحران شیوع کووید-۱۹ پیش بینی می شد که مشهد  با شرایط سختی روبرو شود اظهار کرد: با تلاش و همکاری تمامی اعضای هیات علمی، کادرهای پزشکی، پرستاری، پرسنل و مسئولان این دانشگاه و همچنین حمایت های همه جانبه مسئولان استانی این دانشگاه تا کنون توانسته است با موفقیت از این بحران عبور کرده و مدیریت مناسبی در این زمینه شکل گرفته است.

وی با اشاره به حضور سالانه ۳۵ میلیون زائر بارگاه منور رضوی در مشهد مقدس اظهار کرد: برخی از این زائران ممکن است که به خدمات بهداشتی و درمانی نیاز داشته باشند و این در حالی است که تا کنون در این زمینه اعتباری به مشهد اختصاص نیافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه این دانشگاه بار درمانی سنگینی را بر دوش دارد اظهار کرد: این دانشگاه علاوه بر خدمات رسانی به بیماران ساکن در استان خراسان رضوی، به بیماران مراجعه کننده از سایر استان ها به ویژه استان های خراسان شمالی وجنوبی خدمات رسانی می کند ضمن اینکه در بسیاری از گروه ها نیز این دانشگاه به عنوان مرکز ارجاع شمال شرق کشور محسوب می شود اما با این وجود در توزیع اعتبارات حق مشهد ادا نمی شود.

دکتر بحرینی اظهار امیدواری کرد: ثمره این بازدید، اختصاص اعتبارات مناسب به این دانشگاه باشد تا بتوانیم به شکل مطلوب تری علاوه بر خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، در حوزه های پژوهشی و علمی بیش از پیش موفق عمل کنیم.

{jcomments on}