عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

جهرم در مقابل کرونا؛ تا آنجا که امکان دارد در تعطیلات عید فطر از سفر کردن خودداری کنیم - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم: از آنجا که جهرم از لحاظ بیماری در وضعیت زرد قرار دارد، سفر کردن تهدیدی است برای ابتلاء افراد بیشتر به کووید ۱۹؛ چه جهرمی هایی که به مسافرت می روند و چه  آنهایی که به جهرم سفر می کنند بایستی موارد بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

به گزارش وبدا جهرم؛ دکتر محمد رحمانیان اظهار داشت: همان طور که می دانیم از علت های شیوع کرونا ویروس و گردش انتقال این  بیماری در جامعه جابه جایی و سفر کردن ناقلین بی علامت و افراد دارای علائم بیماری، بوده است.

وی در ادامه افزود: هر چند که با وجود تمام شدن دوران قرنطینه و باز شدن مبادی ورودی شهر ها و استان های کشور، اما همچنان خطر انتقال و پخش کرونا ویروس در محیط و جامعه وجود دارد.

وی با اشاره به زرد بودن وضعیت شهرستان جهرم و آمار نسبتا بالای مبتلایان به کرونا در این شهرستان گفت: در این شرایط سفر کردن و جابه جایی افراد به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.
َ
دکتر رحمانیان خاطر نشان کرد: مردم عزیز این را بدانند که تنها راه کاهش انتقال کرونا ویروس به دست خودشان و رعایت اصولی است که در کنترل و مقابله با این بیماری بسیار موثر است. بی شک سفر کردن خطری است جدی برای سرعت بخشیدن به چرخه انتقال این بیماری در جامعه.


وی عنوان کرد: در حال حاضر اپیدمی یا همه گیری بیماری کرونا ویروس در جامعه وجود دارد و مناطق و شهر های زیادی از کشور آلوده به این ویروس است. کودکان، سالمندان و  افراد با بیماری زمینه ای از گروه های پر خطر ابتلاء به کووید ۱۹ هستند. بیاییم برای حفظ سلامت عزیزانمان سفر کردن را به زمان دیگر موکول کنیم.