عمومی | دانشگاه اردکان

مصوبات جدید هیات رئیسه دانشگاه اردکان پیرامون نحوه‌ی ادامه نیمسال تحصیلی جاری و امتحانات پایان‌ترم

مصوبات جدید هیات رئیسه دانشگاه اردکان پیرامون نحوه‌ی ادامه نیمسال تحصیلی جاری و امتحانات پایان‌ترم

روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه اردکان، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران و دانشجویان گرامی و با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد امکان بازگشایی دانشگاه ها از ۱۷ خردادماه و اطلاعیه‌های بعدی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، مصوبات جدید هیات رئیسه دانشگاه در این خصوص را به شرح ذیل به اطلاع می‌رساند:
۱- برگزاری کلاس‌های درس در کلیّه‌ی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی تا پایان نیمسال جاری به صورت غیرحضوری و طبق روال جاری ادامه می‌یابد.
۲- به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت دانشجویان، سرا‌های دانشجویی و سالن غذاخوری دانشگاه همچنان تعطیل است.
۳- برنامه امتحانات از تاریخ ۱۷ خرداد به تاریخی که متعاقباً توسط شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اعلام خواهد شد موکول می‌گردد.
۴- چنانچه تا قبل از برگزاری تاریخ امتحانات، شرایط حضور فیزیکی دانشجویان بنا به اعلام مراجع ذیصلاح فراهم نگردد، کلیه امتحانات به صورت غیرحضوری و الکترونیکی برگزار خواهد گردید.
۵- پیرو اطلاع‌رسانی‌های قبلی معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه موکداً توصیه می‌گردد اساتید محترم ارزشیابی مستمر را به عنوان اصلی‌ترین معیار ارزشیابی دانشجویان در نظر بگیرند.
۶- دانشجویانی که در آستانه‌ی دانش‌آموختگی هستند، می‌توانند تکالیف مربوط به دروس کارورزی، کارآموزی و پروژه را با هماهنگی دانشکده متبوع خود، در شهر محل سکونت خود انجام دهند. همچنین به این دسته از دانشجویان توصیه می‌شود درصورت لزوم دفاع از پروژه و تکالیف مذکور، این فرایند را به صورت غیرحضوری و طبق شیوه‌نامه ابلاغی معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه به انجام رسانند.
۷- به آن دسته از دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که آماده دفاع از پروپوزال و یا پایان‌نامه خود می‌باشند، توصیه می‌شود از پروپوزال و یا پایان‌نامه خود به صورت غیرحضوری و طبق شیوه‌نامه ابلاغی معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه دفاع کنند. در صورتی که برگزاری دفاعیه حضوری ضروری تشخیص داده شود، دانشجو می‌تواند با تایید استاد راهنما و معاونت آموزشی دانشگاه، جهت برگزاری دفاعیه به صورت محدود (صرفاً در روز برگزاری دفاعیه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی) از خوابگاه استفاده کند.
۸- دانشجویان تحصیلات تکمیلی که برای استفاده از آزمایشگاه نیاز به حضور فیزیکی در دانشگاه دارند، به صورت محدود و با مسئولیت دانشجو و استاد راهنما و تایید معاونت آموزشی دانشگاه، می‌توانند درخواست اقامت خود در خوابگاه را ارائه نمایند.
۹- دانشجویانی که به ضرورت و به صورت محدود در خوابگاه ساکن می‌شوند، ملزم به غربالگری قبل از ورود و رعایت دقیق کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هستند.
۱۰- امکان حضور دانشجویان جهت رفع اشکال، با هماهنگی استاد مربوطه، در بازه‌ی زمانی که شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اعلام خواهد کرد، بدون استفاده از خوابگاه و سالن غذاخوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دانشگاه وجود دارد.
۱۱- معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه ضمن برنامه‌ریزی جهت برگزاری امتحانات به صورت الکترونیکی، جزئیات برگزاری امتحانات پایان نیمسال را قبل از پایان کلاس‌ها مشخص و از طریق وب سایت رسمی دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد کرد.
۱۲- چگونگی تکمیل دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی که تاکنون به صورت غیرحضوری برگزار نگردیده‌اند، از طریق شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و وب‌سایت دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.
هیات رئیسه دانشگاه برای شما اساتید، کارکنان و دانشجویان گرامی و خانواده‌های ارجمندتان آرزوی سلامتی و شادکامی دارد.