عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ارائه خدمات مشاوره ای قبل از ازدواج در ۲۳ مرکز خدمت جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر در۲۳ مرکز خدمات جامع سلامت منتخب در ۱۹ شهرستان تحت پوشش دانشگاه، خدمات را به زوجین در آستانه ازدواج ارائه می دهند.

دکتر محمد احمدیان در گفتگو با وب دا خاطر نشان کرد: در این مراکز مباحث آموزشی "بهداشت و سلامت جنسی"، "حقوق زوجین"، "اخلاق و احکام" و "روانشناسی" با همکاری سازمان های دادگستری، تبلیغات اسلامی و بهزیستی توسط مربیان آموزش دیده بمدت ۶ ساعت به زوجین در آستانه ازدواج ارایه می شود.

وی خاطر نشان کرد:ترویج ازدواج سالم در جوانان یکی از برنامه های معاونت بهداشت است که بمنظور ارتقاء آگاهی جوانان در زمینه اهمیت تشکیل خانواده، معیارهای انتخاب همسر، سلامت روانی، اجتماعی و معنوی در ازدواج، ارتقاء امید به زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی برنامه ریزی و اجرا می شود.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: آموزش و مشاوره فرزندآوری از دیگر برنامه های معاونت بهداشت دانشگاه است که در راستای ترویج فرزندآوری و افزایش بارداری های ارادی و برنامه ریزی شده در مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش، به زنان واجد شرایط مراجعه کننده ارایه می شود.

دکتر احمدیان هدف از این آموزش ها را افزایش آگاهی مراجعین در خصوص مزایای فرزندآوری و افزایش فرزندآوری از طریق کاهش میانگین فاصله زمانی بین ازدواج و فرزند اول، کاهش تک فرزندی و کاهش میانگین فاصله زمانی بین فرزندان عنوان نمود.

{jcomments on}