عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه نخست را در ارائه خدمات به بیماران غیر کرونایی کسب کرد

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا اظهار کرد: این دانشگاه در مدت زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ در مناطق زیر پوشش، رتبه نخست کشور را در ارائه خدمات به بیماران غیر کرونایی کسب کرده است.

دکتر شاپور بدیعی در حاشیه قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در گفتگو با وب دا خاطر نشان کرد: با اجرای اقدامات انجام شده و تعیین بیمارستان های معین برای ارجاع بیماران غیر کرونایی، روند ارائه خدمات به این دسته از بیماران به شکل مناسبی صورت گرفت و این دانشگاه کمترین میزان مرگ و میر را در کشور داشته و حتی در برخی موارد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نیز داشته است.

وی اجرای طرح سطح بندی ارجاع بیماران کووید -۱۹ و تعیین بیمارستان های مشخص برای پذیرش این دسته از بیماران را از دیگر اقدامات مهم دانشگاه برشمرد که به عنوان الگویی در سایر مناطق کشور مطرح و به اجرا در آمد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با حمایت رییس دانشگاه و تامین ملزومات پزشکی در زمان مقرر، موردی از فوت کادر پزشکی و پرستاری و سایر پرسنل در مراکز درمانی به ثبت نرسید.

دکتر بدیعی تصریح کرد: سامانه های مرتبط با بیماری کووید-۱۹ نیز که در این مدت با تلاش و همکاری مدیریت آمار و فناوری دانشگاه طراحی و اجرایی شد نیز از سوی وزارت بهداشت به دیگر دانشگاه های کشور معرفی شده است و در حال حاضر کارشناسان معاونت درمان در حال انتقال اطلاعات و تجارب در این زمینه به دیگر دانشگاه ها هستند.

دکتر بدیعی با بیان اینکه در حال حاضر روند بستری بیماران کرونایی کاهش یافته است و ارائه خدمات در مراکز درمانی خط مقدم مبارزه با کرونا در حال بازگشت به روال عادی است خاطر نشان کرد: در چند روز اخیر عملیات انتقال بیماران کرونایی از بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی به چند بخش آغاز شده است و این مرکز درمانی پس از انجام ضد عفونی و گندزدایی ،آماده پذیرش بیماران خواهد شد.

وی تصریح کرد: بیمارستان شریعتی و چند بخش از بیمارستان امام رضا(ع) همچنان برای پذیرش بیماران کرونایی آماده است و به بیماران کووید-۱۹ در صورت نیاز خدمات رسانی خواهد کرد.

{jcomments on}