علوم پایه | دانشگاه ارومیه

برگزاری دهمین نشست سراسری مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها به صورت مجازی با حضور وزیر علوم

دهمین نشست سراسری هم‌اندیشی و آموزشی معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سفرای تعدادی از کشورهای خارجی و مقامات وزارت علوم و روسای برخی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور به صورت وبینار برگزار گردید.

در این نشست، دکتر غلامی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به بیان نظرات خود پرداختند. ایشان ضمن تشکر از حضور شرکت کنندگان دراین نشست، تلاش جامعه دانشگاهی را در راستای ارتقای سطح علمی کشور و توسعه روابط بین المللی میان دانمشگاه های ایران و جهان را بسیار مطلوب ارزیابی کردند. ایشان با تاکید بر اینکه راهبرد اصلی وزارت علوم ارتقای ارتباطات علمی و بین المللی می باشد، آن را حاصل زحمات روسای دانشگاه ها و به خصوص مدیران امور بین الملل دانشگاه دانستند. دکتر غلامی اضافه نمودند که با توجه به همه گیر شدن ویروس کرونا، می بایست روند همکاری های بین المللی با بکارگیری روش های جدیدی که در ایران و سایر کشورها به صورت تجربه بدست می آید، پیش برده شود.ایشان عملکرد دانشگاه را در تغییر مسیر اموزش حضوری به آموزش مجازی را بسیار مثبت ارزیابی کردند و اضافه کردند که همانطور  که در مسیر آموزش وقفه ای حاصل نگردید، در امور بین الملل نیز ارتباط میان دانشگاه ها می بایست حفظ گردد. ایشان همچنین در مورد حفظ و افزایش دانشجویان غیر ایرانی در کشور تاکید کردند و فرمودند که حتما تدابیری در این مورد توسط دانشگاه ها اتخاذ شود چرا که توجه به این اشخاص تضمین کننده جریان آمد و شد دانشجویان غیر ایرانی به دانشگاهای کشور می شود و عملکرد دانشگاه هایی که این دانشجویان را تحت پوشش آموزش مجازی قرار دادند، بسیار مطلوب دانستند.

در نهایت ایشان بازنگری در حوزه علمی و بین المللی در شرایط فعلی را نیازمند به یک طراحی و همفکری در درون مجموعه آموزش عالی کشور دانستند و تاکید نمودند که این بازنگری با مساعدت سایر نهادهای علمی انجام پذیر خواهد بود.

همچنین در این نشست، سفرای کشورهای اتریش، قزاقستان و آفریقای جنوبی به بیان نظرات خود در ارتباط با گسترش همکاری میان ایران و این کشورها در شرایط خاص کنونی پرداختند.