عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

کرونا ویروس؛ عدم رعایت اصول بهداشتی موجب پلمب شدن ۲۷ آرایشگاه مردانه و زنانه در جهرم شده است - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱

از ابتدای شیوع کرونا ویروس  تا کنون ۸۴ اخطاریه  توسط بازرسین بهداشت محیط دانشگاه برای آرایشگاه های مردانه و زنانه در شهرستان جهرم صادر شده است که ۲۷ مورد آن پلمب و تعطیل شده است.

به گزارش وبدا جهرم؛ دکتر سید مجید ارجمند معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: از آغاز شیوع کرونا ویروس در شهرستان ۶۲۸  بازدید توسط بازرسین بهداشت محیط دانشگاه از آرایشگاه های  مردانه و زنانه در جهرم صورت گرفته است. در این بازرسی ها ۵۸ اخطاریه برای آرایشگاه های زنانه و ۲۶ اخطاریه برای آرایشگاه های مردانه صادر شده است.

وی در ادامه افزود: به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی در برخی از آرایشگاه ها  ۱۵ آرایشگاه زنانه و ۱۲ آرایشگاه مردانه پلمب و تعطیل شده است.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه عدم توجه به فاصله فیزیکی مشتری ها و تراکم جمعیت در آرایشگاه ها از جمله مواردی بوده که موجب پلمب شدن آنها شده است.

دکتر مجید ارجمند عنوان کرد: در پیشگیری از کرونا ویروس رعایت اصول بهداشتی در  آرایشگاه ها  به دلیل تماس مستقیم فرد با ابزار و سطوح  بسیار حائز اهمیت است. صاحبان این صنف می بایست به فاصله فیزیکی مشتریان خود توجه و برای کم کردن تراکم جمعیت  تا آنجا که می شود با فاصله زمانی به مشتریان خود نوبت دهند.