عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

ادارات و نهاد های دولتی نقشی تاثیر گذار در فرهنگ سازی و ارائه آموزش های لازم به مردم جهت پیشگیری از کرونا ویروس دارند - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰

به گزارش وبدا جهرم؛ در جلسه آموزشی  پیشگیری از بیماری کرونا ویروس جهت مدیران و رابطین آموزشی ادارات شهرستان مریم دهقانیان مسئول آموزش سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت:  با توجه به شیوع کرونا ویروس و وجود نگرانی ها،  ادارات و نهاد های دولتی نقشی تاثیر گذار در فرهنگ سازی و ارائه آموزش های لازم جهت پیشگیری از کرونا ویروس در جامعه دارند.

وی با بیان این مطلب که آموزش و اطلاع رسانی همگانی در پیشگیری از کرونا ویروس همچنان مهم  و ضروری است گفت:  فعالیت مدیران و رابطین آموزشی ادارات به عنوان سفیران سلامت در جهت ارائه آموزش های لازم و ضروری  به پرسنل و مردم در خصوص رعایت اصول بهداشت فردی و حفظ فاصله فیزیکی بسیار مهم و تاثیرگذار  است.

این مسئول آموزش سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: همچنین مشارکت ادارات و ارگان های مختلف در گندزدایی اماکن عمومی و مدارس بسیار حائز اهمیت است.

مریم دهقانیان با اشاره به رعایت نکات مهم بهداشتی و راه های مقابله با این ویروس در ادارات و مکان های عمومی گفت: توصیه می شود که در فضاهای عمومی نیز تهویه طبیعی به میزان مناسب فراهم شود و از باز بودن درب ها جهت حرکت هوا اطمینان حاصل شود. به گونه ای که در شرایطی که افراد در یک فضا حضور دارند، درب ها و پنجره ها جهت حرکت هوا باز باشد.

گفتنی است این جلسه امروز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۹  توسط واحد آموزش وارتقاء سلامت و با همکاری واحد بهداشت محیط و حرفه ای در معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.