عمومی | بنیاد ملی نخبگان

انطباق پایان‌نامه‌ها با نیازهای کشور، از عوامل مهم در جهش تولید است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ جشنواره امیرکبیر با هدف برقراری ارتباط جامعه علمی و صنعتی و کاربردی‌کردن پایان‌نامه‌های دانشجویی، با همکاری جهاد دانشگاهی استان البرز، اتاق بازرگانی استان و بنیاد نخبگان استان برگزار می‌شود.

بنا مولایی؛ رییس اتاق بازرگانی استان البرز در نشست خبری این جشنواره گفت: استان البرز در زمینه تعامل صنعت و دانشگاه اقدامات بسیار مهمی را داشته و با فعال بودن در این زمینه از سال
۹۴ و همچنین با برگزاری همایش در دانشگاه خوارزمی و شهرستان‌های دیگر توانسته است به عنوان یکی از فعال‌ترین استان‌ها در این زمینه شناخته شود .

وی افزود: اتاق بازرگانی البرز، فضایی را در اختیار دانشگاه ها قرار داده تا افراد بتوانند در این مرکز طرح و اید‌ه‌های خود را ارائه کرده و با راهنمایی اساتید طرح‌های خام خود را بررسی و تجاری‌سازی کنند .

بنا مولایی ادامه داد: آشنایی جامعه علمی با مسائل و مشکلاتی که امروز صنعت‌گران و تولید‌کنندگان با آن روبرو هستند، از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه با این آگاهی و داشتن مهارت در زمینه‌های مختلف است که می‌توان صاحب نظر بود و تغییر و تحول در موضوعات مختلف را انجام داد .

وی گفت: اتاق بازرگانی البرز با همکاری پارک علم‌و‌فناوری توانسته از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها حمایت کند تا آنها بتوانند با استفاده از ظرفیت‌های درون‌استانی نقش‌آفرینی بیشتری در توسعه جامعه داشته باشند.

رییس اتاق بازرگانی استان البرز در پایان تاکید کرد: حرکت علم به سمت تولید ثرورت و انطباق پایان‌نامه‌های دانشجویی با نیازهای اساسی کشور، از عوامل مهم در افزایش بهره‌وری و جهش تولید است.