عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

برای اجتماعی شدن سلامت، باید برنامه ها در قالب نظام شبکه، شامل همه شود

هاشم علیجانی، مدیر گسترش مرکز بهداشت استان قزوین در آیین افتتاح طرح « هر صنف، یک پایگاه سلامت» اظهار کرد: حوزه سلامت با به اشتراک گذاشتن تمام امکانات قادر است ۳۰ درصد تاثیرگذار باشد و برای اجتماعی شدن سلامت، لازم است که برنامه های این حوزه در قالب نظام شبکه پایه ریزی شود تا ضمن عملیاتی کردن آن، هر فرد و خانه ای را نیز شامل شود.

وی ضمن معرفی طرح هر خانه یک پایگاه سلامت که شامل آموزش بهداشت، درمان های ساده و توانبخشی است، افزود: این طرح در بخشی از استان به صورت آزمایشی انجام گرفت و در زمان اپیدمی کرونا، نظام شبکه را محک زد که چقدر می توان سطح سواد سلامت مردم را بالا برد و البته خلا آن، نبود بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای بود.

علیجانی گفت: باید کاری کنیم تا مطابق برنامه های ملی پیش رویم و اشتراک این گونه طرح ها می تواند در وسعت بسیار زیاد، تاثیرگذار باشد؛ زیرا با ۲۰ هزار صنف فعال و آموزش یک بُعد خانوار سه نفره، می توان به رقم بسیار بالایی از آموزش و اطلاع رسانی و آگاهی عمومی رسید.

کسب تجربه و انجام وظیفه حرفه ای، فرصتی برای دانشجویان

دکتر رزاق محمودی، رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم اظهار کرد: با اجرای این طرح، دانشجویان می توانند علاوه بر کسب تجربه مناسب، قسمتی از وظایف حرفه ای خود را نیز انجام دهند.

آیین مذکور، روز ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۹ برگزار شد.