عمومی | بنیاد ملی نخبگان

دوره کرونا، فرصتی برای توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی است

دوره کرونا، فرصتی برای توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ یکی از اساسی‌ترین مسا ئل کشور، بحث اشتغال است و ترکیب جمعیت جوان و آمار متقاضیان کار، اهمیت این مسئله را بیشتر می‌کند.

با توجه به نقش مهم کسب‌وکارهای نوپا در رفع این مشکل، آشنایی استعدادهای برتر با مفهوم و همچنین مدل‌های درآمدی این نوع از کسب‌وکارها امری ضروری به شمار می‌آید؛ خاصه در شرایطی که بیماری کرونا از سویی چرخ بسیاری از صنایع را از حرکت بازداشته و از سوی دیگر نقش مهمی در تسریع فرآیند آموزش‌های مجازی و کسب‌و‌کارهای اینترنتی ایفا کرده است.

بر همین اساس، بنیاد نخبگان استان اردبیل با توجه به اهمیت کسب‌وکارهای اینترنتی به ویژه برای قشر تحصیلکرده و مستعد استان، «کارگاه آموزشی فرصت‌‎های کرونا برای کسب‌وکارهای اینترنتی و مدل‌های درآمدی» را برگزار کرد.

در این کارگاه، عبدی؛ بنیانگذار شتاب‌دهنده جاویدان به عنوان اولین شتاب‌دهنده استان اردبیل بر تاثیرات مثبت و منفی بیماری کرونا بر کسب‌وکارهای سنتی و جدید و همچنین اهمیت کسب‌وکارهای اینترنتی در این دوره اشاره کرد.

وی در ادامه به تقسیم‌بندی کسب‌وکارها با توجه به طرف‌های معامله پرداخت و چندین مدل مختلف از کسب‌وکارهای اینترنتی از جمله فروش و عرضه بدون واسطه، ارائه خدمات الکترونیک، تولید محتوی و فروش دانش و مهارت، کلاس‌های آنلاین و کسب درآمد از دنیای فریلنسینگ را ارائه داد.

عبدی به فروش و عرضه کالا در بستر اینترنت از جمله وب­سایت فروشگاهی اختصاصی، سایر وب‌های فروشگاهی، مارکت پلیس‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز اشاره و بر ارائه خدمات الکترونیک از جمله فروش هاست و دامین، درگاه‌های واسط بانکی تاکید کرد.

بررسی موضوع «تولید محتوا» به عنوان یکی از موضوعات مهم در حوزه کسب‌وکار اینترنتی، ارائه تعاریف، تاریخچه، انواع محتوا، ابزارها و شگردهای تولید و فروش این محصولات، از بخش‌های دیگر این کارگاه بود.

بیان انواع جریان‌های درآمدی در حوزه تولید محتوا، مقایسه خریدهای آنلاین و سنتی و چالش‌های پیشروی فروش آنلاین، معرفی چندین کتاب در خصوص کسب‌وکارهای نوپا و مدل‌های کسب و کار، آخرین بخش کارگاه آموزشی فرصت‌‎های کرونا برای کسب‌وکارهای اینترنتی و مدل‌های درآمدی بود.