عمومی | بنیاد ملی نخبگان

دوره کرونا، فرصتی برای توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ یکی از اساسی‌ترین مسا ئل کشور، بحث اشتغال است و ترکیب جمعیت جوان و آمار متقاضیان کار، اهمیت این مسئله را بیشتر می‌کند.

با توجه به نقش مهم کسب‌وکارهای نوپا در رفع این مشکل، آشنایی استعدادهای برتر با مفهوم و همچنین مدل‌های درآمدی این نوع از کسب‌وکارها امری ضروری به شمار می‌آید؛ خاصه در شرایطی که بیماری کرونا از سویی چرخ بسیاری از صنایع را از حرکت بازداشته و از سوی دیگر نقش مهمی در تسریع فرآیند آموزش‌های مجازی و کسب‌و‌کارهای اینترنتی ایفا کرده است.

بر همین اساس، بنیاد نخبگان استان اردبیل با توجه به اهمیت کسب‌وکارهای اینترنتی به ویژه برای قشر تحصیلکرده و مستعد استان، «کارگاه آموزشی فرصت‌‎های کرونا برای کسب‌وکارهای اینترنتی و مدل‌های درآمدی» را برگزار کرد.

در این کارگاه، عبدی؛ بنیانگذار شتاب‌دهنده جاویدان به عنوان اولین شتاب‌دهنده استان اردبیل بر تاثیرات مثبت و منفی بیماری کرونا بر کسب‌وکارهای سنتی و جدید و همچنین اهمیت کسب‌وکارهای اینترنتی در این دوره اشاره کرد.

وی در ادامه به تقسیم‌بندی کسب‌وکارها با توجه به طرف‌های معامله پرداخت و چندین مدل مختلف از کسب‌وکارهای اینترنتی از جمله فروش و عرضه بدون واسطه، ارائه خدمات الکترونیک، تولید محتوی و فروش دانش و مهارت، کلاس‌های آنلاین و کسب درآمد از دنیای فریلنسینگ را ارائه داد.

عبدی به فروش و عرضه کالا در بستر اینترنت از جمله وب­سایت فروشگاهی اختصاصی، سایر وب‌های فروشگاهی، مارکت پلیس‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز اشاره و بر ارائه خدمات الکترونیک از جمله فروش هاست و دامین، درگاه‌های واسط بانکی تاکید کرد.

بررسی موضوع «تولید محتوا» به عنوان یکی از موضوعات مهم در حوزه کسب‌وکار اینترنتی، ارائه تعاریف، تاریخچه، انواع محتوا، ابزارها و شگردهای تولید و فروش این محصولات، از بخش‌های دیگر این کارگاه بود.

بیان انواع جریان‌های درآمدی در حوزه تولید محتوا، مقایسه خریدهای آنلاین و سنتی و چالش‌های پیشروی فروش آنلاین، معرفی چندین کتاب در خصوص کسب‌وکارهای نوپا و مدل‌های کسب و کار، آخرین بخش کارگاه آموزشی فرصت‌‎های کرونا برای کسب‌وکارهای اینترنتی و مدل‌های درآمدی بود.