عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

تقدیم مدال سپاس کانون هموفیلی ایران به مدیر روابط عمومی و معاون درمان دانشگاه

به مناسبت روز جهانی ارتباطات، مدال سپاس کانون هموفیلی ایران؛ به مدیر روابط عمومی و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی  ایران تقدیم شد.
به نقل از روابط عمومی کانون هموفیلی ایران: به مناسبت روز جهانی روابط عمومی ،۲۷ اردیبهشت ماه ؛ کانون هموفیلی ایران با هدف توجه ویژه به مدیران ارشد دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین ارج نهادن به اهمیت ارتباطات در حفظ سلامت جامعه ضمن دعوت از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران و مدیر روابط عمومی این دانشگاه هم فرصتی را برای تقدیر از تلاشگران مرکز درمان جامع هموفیلی ایران  در مقابله با کرونا به وجود آورد و هم از آنجائیکه مدیران سیاست گذار در عرضه سلامت کمتر مورد تشویق و تقدیر قرار گرفته اند امکان تقدیر از روابط عمومی یک دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان دانشگاه را فراهم آورد. معاونت درمان دانشگاه را در این برنامه مدیر کل اداره آزمایشگاه های دانشگاه و مدیر امور بیماری ها همراهی کرده بودند.
در ابتدای این برنامه که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی اجرا شد، احمد قویدل ؛ مدیرعامل کانون هموفیلی ایران ضمن خوش آمد گویی به میهمانان گزارش کوتاهی از وضعیت بیماران هموفیلی و خانواده ایشان که مبتلا به کرونا شدند را ارائه کرد.
وی عنوان کرد: از جمعیت بیش از ۱۱۶۰۰ نفری بیماران شناخته شده کانون هموفیلی ایران گزارش ۹ مورد ابتلا به کرونا را داشته خوشبختانه تا کنون بیماری فوت نشده است.
قویدل ضمن تقدیر از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی ایران و همکاری های ارزشمند آنان در خصوص امکان اخذ مجوز آزمایشگاهی برای انجام تست های کرونا از همکاری داوطلبانه تیم آزمایشگاهی ویروسی کانون هموفیلی ایران، واحد دندان پزشکی مرکز که بر اساس پروتکل های سختگیرانه شیوع کرونا ، ارائه خدمت را تداوم داده و همچنین بخش خدمات این مرکز قدردانیکرد.
وی تصریح کرد: از مدیران دانشگاه های علوم پزشکی می خواهیم به حفاظت بهداشتی از قشر زحمتکش خدماتی بیمارستانی، بخصوص خدمه بیمارستانی که تحت هدایت شرکت های پیمانکاری خدمت ارایه دهند، توجه ویژه نمایند.
در ادامه دکتر توکلی ؛ معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز ضمن اشاره به گزارش های رسیده از مرکز درمان جامع هموفیلی از عملکرد این مرکز ابراز خشنودی کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: این مرکز در طی سالها فعالیت همواره خدمات درمانی را به بیماران هموفیلی و غیر هموفیلی به بهترین نحو ارائه نموده است. ارائه خدمت آزمایشگاهی در حوزه کرونا نیز یک اقدام مثبت و کمک به برداشتن بخشی از بار سلامت جامعه توسط این مرکز است که بی تردید پیام مثبتی به دانشگاه علوم پزشکی است.
دکتر احمدی ؛ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز ضمن تبریک روز بین المللی روابط عمومی نقش ارتباطات را در تامین سلامت جامعه بسیار قابل توجه دانسته و خاطر نشان کرد: دکتر توکلی در این دوران بحران کرونا جدا از انجام وظایف مدیریتی در دانشگاه به عنوان یک متخصص طب اورژانس در میدان نیز حضور فعال داشت و نقش ارزنده ای در درمان بیماران مبتلا به کرونا ایفا کرد..
در ادامه این برنامه مدیر عامل کانون ضمن معرفی تیم آزمایشگاه ویروسی مرکب از ( علیرضا عزیزی سراجی، دکتر علی نامور ، علی انوار و سهیل مرادی ) که داوطلبانه ارایه خدمات آزمایشگاهی در حوزه کرونا را در اسفند ماه در دستور کار قرارداده و از هفته پایانی اسفند اجرایی نمودند، پرسنل واحد دندانپزشکی ( دکتر  بابک تربتی  و اعظم حسن زاده دستیار دندانپزشک ) که با اجرای پروتکل های سخت گیرانه شرایط شیوه کرونا ارایه خدمت به بیماران هموفیلی را تداوم دادند و همچنین اسماعیل ذوالفقاری از خدمه مرکز درمان جامع،  از معاونت درمان دانشگاه و تیم همراه در خواست نمودند، مدال های سپاس کانون هموفیلی ایران را به این مدافعین فداکار سلامت تقدیم نمایند. وی همچنین تصریح کرد طراحی و ایده مدال توسط مریم معین به انجام رسیده است.
سپس دکتر بقایی پور مسئول فنی درمانگاه جامع هموفیلی نیز ضمن تشکر از حضورمدیران دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: در شرایطی  سخت بحران که برخی از مراکز و پزشکان به دلیل تهدید سلامت شخصی مراکز درمانی خود را غیر فعال کرده بودند ، همکاران ما داوطلبانه نه تنها خدمت ارائه داده اند بلکه فعالیت ها را توسعه داده اند،  محمد جاذبی مدیر ازمایشگاه انعقاد این مرکز هم ضمن قدردانی از حضور مدیران دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد:بزرگترین دستاورد های این مرکز در ارائه خدمت به بیماران هموفیلی در سایه تعامل مثبت کانون هموفیلی ایران با دانشگاه علوم پزشکی ایران بدست آمده و ره آورد آن سلامتی برای بیماران هموفیلی است .
در ادامه مراسم مدیر عامل کانون از تلاش های ارزنده دانشگاه تقدیر به عمل آمد.
مدال سپاس کانون هموفیلی ایران به معاون درمان و مدیر روابط عمومی دانشگاه  علوم پزشکی ایران تقدیم شد.
مدیر روابط عمومی کانون هموفیلی ایران نیز ضمن اشاره به نقش روابط عمومی ها در حوزه سلامت گفت: امیدوارم تقدیر از روابط عمومی دانشگاه ها به عنوان یکی از مدافعین تاثیر گذار سلامت در هفته روابط عمومی تحقق یابد.
در پایان مدیر عامل کانون هموفیلی ایران ضمن اشاره به اینکه استاد فریدون علاء به عنوان  یک ایرانی  و  بنیانگذار سازمان انتقال خون ایران در سمت رئیس افتخاری مرکز درمانی متعلق به کانون هموفیلی ایران جایزه ویزه ۲۰۲۰ فدراسیون جهانی هموفیلی را به خود اختصاص داده است، گفت: این جایزه انعکاسی از یک داوری بین المللی در مراقبت از بیماران هموفیلی در ایران است. ما امیدواریم با دور اندیش و درایت مدیران وزارت بهداشت این جایگاه شایسته حفظ شود.
قویدل ضمن تقدیر از شخصیت برجسته استاد علاء گفت : ایشان بی تردید الگوی انسانیت و مسئولیت پذیری و وطن پرستی است. کانون هموفیلی ایران این موفقیت بزرگ را به ایشان  و کلیه پرسنل کانون در سراسر کشور تبریک می گوید. بی تردید در سایه تلاش بی وقفه و موثر و انعکاس گزارشات صحیح موثرو انعکاس به موقع آن به فدراسیون جهانی این موفقیت ارزشمند بدست آمده است.
کانون هموفیلی ایران ابراز امیدواری می کند که این اقدام مورد توجه دیگر مسئولین نیز قرار بگیرد و از نقش مدیران ارشد در مانند دکتر زالی فرمانده مقابله با کرونا تهران و  همچنین نقش روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در  هفته روابط عمومی مهار کرونا تقدیر شایسته تحقق یابد.