عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

توسعه همکاری های انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور و دانشکده مجازی آموزش پزشکی و مدیریت



رییس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور درنشستی با رییس دانشکده مجازی آموزش پزشکی و مدیریت درخصوص گسترش همکاری های مشترک دیدار و گفت وگو کرد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، در ابتدای این نشست دکتر جلال الدین میرزای رزاز  رییس انستیتو تغذیه ضمن معرفی جایگاه، فعالیت ها و توانمندی های این مرکز به تداوم فعالیت های آموزشی و پژوهشی در ایام شیوع کرونا بصورت مجازی و دورکاری اشاره کرد و افزود: همکاری های مشترک این دو مرکز می توانند در قالب تفاهم نامه صورت پذیرد.

وی در ادامه با بیان توضیحاتی درخصوص زمینه  و چهارچوب همکاری ها، پیشبرد کارها براساس قوانین و جدول زمان بندی، آغاز کار براساس مجموعه قوانین وبرنامه واحد تاکید کرد:چارچوب و قوانین تفاهم نامه همکاری باید اجرایی شود و اصلاحات مورد نیاز در حین کار باید  انجام شود تا به سوی تکامل پیش برویم.

در ادامه این نشست دکتر سلیمان احمدی رییس دانشکده مجازی آموزش پزشکی و مدیریت با اشاره به اهمیت آموزش مجازی در  دانشگاه های نسل سوم و چهارم که خلق ثروت و ایده می کنند گفت: رسالت و ماموریتی مهمی در بحث آموزش مجازی در حوزه دانشگاه بر عهده دانشکده ما قرار داده شده است.

وی افزود: ما به عنوان  یک مجموعه دانشگاهی که دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و PHD و مقالات مشترک داریم، می توانیم  با سایر دانشکده ها و مراکز آموزشی یک پارادیم  و رفرنس داشته باشیم.

رییس دانشکده مجازی آموزش پزشکی و مدیریت کرونا را باعث ایجاد چالش هایی  در کشور و گسترش توجه به آموزش مجازی برشمرد و گفت: اموزش مجازی دارای سه رکن ؛ تامین زیرساخت ها، تولید محتوا از سوی اساتید و رفتار و آموزش اساتید است و  این نگرش باید ایجاد شود تا یک آموزش مجازی با کیفیت داشته باشیم.

دکتر احمدی افزود: در دانشکده مجازی می توانیم درسهای آکادمیک را  در نرم افزار نوید یا سایر نرم افزارها ارایه دهیم و به توانمندسازی اساتید درخصوص e_learning و مجازی سازی دروس کمک کنیم.

وی در آموزش مجازی تولید محتوا توسط اساتید را مهم برشمرد و تاکید کرد که تولید محتوا باید استاندارد وقابل عرضه در بسیاری از پلت فرم ها نظیر نوید ویا سایر فرم های کشوری باشد و خاطرنشان کرد که  دوره های پودمانی ضمن خدمت نیز برای توانمندسازی اساتید در این خصوص وجود دارد.

دکتر سلیمان احمدی با اشاره  به همکاری های انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور با دانشکده ها در خصوص آموزش مجازی گفت:  آموزش عمومی باید با رویکرد تغذیه باشد زیرا اهمیت و جایگاه آن در سطح جامعه بسیار برجسته است و  باید در این حوزه اطلاع رسانی لازم انچام پذیرد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰ س.ع