عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

بازدید از ۸۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در راستای پیشگیری و کنترل کووید-۱۹

بیشترین تاکید بازرسان بهداشت محیط، نظارت بر عملکرد قنادی ها است. مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: درقالب طرح بسیج ملی مقابله محیطی با ویروس کرونا تا کنون بیش از  ۸۰ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه انجام شده است.

مهندس علی اصغر حسنی در گفتگو با وب دا با بیان اینکه بسیج مقابله محیطی با کووید‏-۱۹ از ابتدای شیوع ویروس کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه در حال اجراست و تا زمان حذف این ویروس نیز ادامه خواهد داشت گفت: در این راستا ۱۸۰ تیم بازرسی بهداشت محیط در مشهد و شهرستان های تابعه با هدف پیشگیری از کرونا بر فعالیت واحدهای تولید و عرضه مواد غذایی و مراکز پرتردد نظارت دارند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت تعداد ۱۷هزار  و  ۵۰۰ امکنه عمومی مورد بازدید و نظارتهای بهداشتی قرار گرفته است خاطر نشان کرد: به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کووید‏-۱۹ دستورالعمل های بهداشتی به تمامی اماکن عمومی ارسال شده است و در صورت تخلف با جدیت برخورد خواهد شد.

مهندس حسنی گفت: در قالب این برنامه ۸۹۳واحد صنفی توزیع مواد غذایی و ۴۱۱ امکنه عمومی متخلف به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی با هماهنگی مقام قضایی تعطیل شده اند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه بسیج مقابله محیطی با کووید ‏-۱۹ و نظارت بر واحد های صنفی تهیه و توزیع غذا، اماکن عمومی و مکان های پر ازدحام تا پایان شکست کرونا ادامه خواهد داشت تصریح کرد: مردم همکاری خوبی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دارندوبا توجه به فعالیت های آگاهی بخشی و اطلاع رسانی رسانه ها به ویژه رسانه ملی، آگاهی مردم در خصوص بیماری کرونا افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بازدید مشترک با اتاق اصناف از واحد های صنفی و اماکن عمومی نیز باعث شناسایی واحد های متخلف وبرخورد با آنها شد، بیان کرد : با مراکزی که به صورت غیر مجاز فعالیت می کردند نیز از طریق ارگان های مربوطه برخورد قانونی شد.

{jcomments on}