عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ذخایر خونی در خراسان رضوی با کمبود مواجه است

ذخایر خونی در استان خراسان رضوی به دلیل کاهش مراجعه داوطلبان اهدای خون به پایگاه‌های خون این استان در شرایط کنونی با کمبود مواجه شده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در گفتگو با وب دا اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل بیماری کرونا و همچنین ماه مبارک رمضان شاهد کاهش مراجعه داوطلبان اهدای خون در خراسان رضوی هستیم و بدین دلیل ذخایر خونی در این استان رو به کاهش است.

دکتر مجید عبداللهی افزود: در حال حاضر در تمام گروه‌های خونی کمبود وجود دارد که در صورت ادامه این روند پاسخگویی به بیماران نیازمند در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با چالش مواجه خواهد شد.

وی از مردم نیکوکار خراسان رضوی تقاضا کرد با مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون و مشارکت در امر اهدا به کمک نیازمندان بشتابند و تاکید کرد: تمام امکانات حفاظتی شامل ماسک و دستکش برای مراجعان جهت پیشگیری از ابتلای به بیماری کرونا اندیشیده شده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: روزه‌داری با اهدای خون منافات ندارد از این رو داوطلبان می‌توانند ساعتی پس از افطار برای اهدای خون خود اقدام کرده  و پس از آن تا سحر مایعات بیشتری میل کنند.

دکتر عبداللهی افزود: طی ماه مبارک رمضان چهار پایگاه اهدای خون در مشهد شامل امام رضا(ع) در خیابان دانشگاه، شهید سلیمانی در آزاد شهر، شهید کریمی در بلوار شریعتی و مهر در منطقه ابوطالب از ساعت ۲۱ تا یک بامداد فعال هستند.

وی تصریح کرد: در ایام ماه رمضان پایگاه اهدای خون امام رضا(ع)  شیفت صبح هر روز به جز روزهای تعطیل از ساعت ۸:۴۵ تا ۱۳ آماده دریافت خون داوطلبان است.

{jcomments on}