عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

بیمارستان رضوی الگوی کامل بیمارستان خارج دانشگاهی در مبارزه با کرونا است

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد مبارزه با کرونا اظهار کرد: بیمارستان رضوی الگوی کامل بیمارستان خارج دانشگاهی در مبارزه با کرونا است و همکاری‌های صورت‌گرفته موجب ارائه خدمات بهتر به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و تمرکز کافی کادر درمانی کرونایی‌ها شد.

به گزارش وب دا، دکتر شاپور بدیعی در جریان بازدید از بیمارستان رضوی ضمن تقدیر از مسئولان آستان قدس رضوی در همکاری با دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مبارزه با شیوع کرونا، اظهار کرد: اگرچه در مشهد مقدس به هماهنگی در میزان بستری و ترخیص مبتلایان به کرونا رسیدیم اما در واقع نباید این شبهه در ذهن همشهریان ایجاد شود که این بیماری به کلی کنترل شده است.

وی افزود: در واقع کرونا، ویروس بسیار مرموزی است و به‌طور کلی در دنیا واکسن مشخص و داروی خاصی ندارد؛ بنابراین توصیه می‌شود که با احترام به تصمیماتی که برای بازگشت به سیستم اقتصادی و پاسخگویی به نیازهای مردم گرفته شده، فاصله‌گذاری اجتماعی مدنظر گرفته شود چرا که همچنان در معرض شدید خطر شیوع دوباره بیماری قرار داریم و بنابراین، درخواست ما از مردم این است که همان‌طور که در چند ماه اخیر سعه صدر به خرج داده و بسیاری از موارد را رعایت کردند، طی یک ماه آینده اصول حفاظتی را رعایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن اشاره به اینکه تعطیلی اماکن مذهبی مهمی مانند حرم مطهر رضوی در کاهش میزان انتقال ویروس و پیشگیری از بروز فاجعه کمک فراوانی کرد، ادامه داد: در این حوزه باید قدردان همه دست‌اندرکاران شهر و استان اعم از نماینده ولی فقیه، استاندار و به‌ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، تولیت معزز آستان قدس رضوی باشیم چرا که اعتماد و همکاری این بزرگواران به دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان مشهد و استان، وفاقی را ایجاد کرده تا با تصمیم‌گیری‌های شجاعانه و مدبّرانه زمینه را برای کاهش میزان انتقال در شهر فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ارادت به حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) امید را در همه فعالان در مشهد مقدس به ویژه کادر درمان زنده نگاه داشته است، گفت: تعطیلی حرم مطهر رضوی نشان از تفکر والای مذهب تشیع دارد که برای حفظ سلامت مردم ارزش زیادی قائل است.

دکتر بدیعی همچنین درباره همکاری‌های درمانی آستان قدس رضوی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خاطرنشان کرد: همکاری بیمارستان رضوی در رسیدگی فوری به بیماران مبتلا به سکته مغزی با کد ۷۲۴ که در این مدت شیوع زیادی هم داشت، ستودنی بود چرا که از این طریق فشار از بخش درمانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیمارستان‌های تحت پوشش آن برداشته شده و باعث شد تا آنها بتوانند برای ارائه خدمات بهتر به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تمرکز کافی را داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در واقع این نوع همکاری‌ها نشان‌دهنده بخشی از وفاقی ملی بود که توانستیم در شهر مشهد که بیشترین خطر را در میان شهرهای کشور به دلیل حضور زائرین در این شهر پیش از شیوع بیماری و شرایط خاص اتباع بیگانه دارد، به خوبی شرایط را کنترل کنیم.

وی همچنین با اشاره به بازدید از فعالیت‌های مبارزاتی بیمارستان رضوی در برابر ویروس کرونا عنوان کرد: باید اذعان کرد که فعالیت‌های اجرایی در بیمارستان رضوی برای مبارزه با شیوع این ویروس بسیار عالی برنامه‌ریزی شده است. اورژانس جداگانه برای بیماران مبتلا به مشکلات حاد تنفسی در این بیمارستان در نظر گرفته شده که در آن، طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت شرایط پذیرش مهیا شده و کارکنان به خوبی با پروتکل‌های وزارت بهداشت در این حوزه آشنا هستند. هم‌چنین طی بازدیدی که از سایر بخش‌های بیمارستان داشتیم، متوجه عدم توقف سایر فعالیت‌های درمانی لازم برای عموم مردم شدیم که این امر باعث خرسندی مجموعه درمانی مشهد است.

{jcomments on}