عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

برگزاری نشست معاونین آموزشی و فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با دبیران تشکل‌های دانشجویی و دبیرکل شورای صنفی دانشجویان


نشست معاونین آموزشی و فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با دبیران تشکل‌های دانشجویی و دبیرکل شورای صنفی دانشجویان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در این نشست با قدردانی از دانشجویان شرکت کننده در این جلسه اظهار داشت: مطالب مطرح شده نشان دهنده آن است که دانشجویان همچون گذشته با دانشگاه همکاری خوبی داشته و دغدغه‌هایی که دارند نشان از آن دارد که به دنبال راهی برای عبور از این بحران به بهترین نحو هستند.
دکتر سیده زهرا اصغری با تشکر ویژه از دانشجویانی که در این ایام به صورت داوطلبانه در بخش‌های کرونا و عفونی فعالیت داشته اند، افزود: اولویت دانشگاه و معاونت فرهنگی و دانشجویی بیش از هر چیز دیگر سلامت دانشجویان بوده و اولین اصل این است که دانشجویان به سلامت وارد دانشگاه شوند و در دانشگاه نیز به سلامت، ترم تحصیلی را ادامه دهند.
وی تصریح کرد: هر زمان که بازگشایی دانشگاه‌ها تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت  باشد ما نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی موظف هستیم تا خوابگاه دانشجویی را بازگشایی کنیم و در این خصوص همه تلاش‌های خود را به کار خواهیم بست.

وی با اشاره به حضور حدود ۱۵۰ دانشجوی خارجی و اینترن از ابتدای اسفند‌ماه تاکنون بیان داشت: در طول این ایام به صورت مرتب و مداوم غربالگری این دانشجویان و همچنین ضدعفونی خوابگاه‌ها انجام شده و بسته‌های بهداشتی نیز بین دانشجویان ساکن در خوابگاه‌ها توزیع شده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه به همکاری همه قسمت‌های دانشگاه به خصوص معاونت‌های غذا و دارو و بهداشتی با این معاونت در ایام مبارزه با کرونا اشاره کرد و بیان داشت: ما هم در معاونت فرهنگی و دانشجویی موافق این موضوع هستیم که کلاس‌های آموزشی به صورت مرحله‌ای بازگشایی شوند تا شاهد ازدحام جمعیت دانشجویان در خوابگاه‌ها نباشیم.

وی در ادامه با اشاره به نحوه پرداخت شهریه در خوابگاه‌های خصوصی گفت: در جلسه شورای نظارت بر خوابگاه‌های خصوصی استان و با توجه به اینکه اکثر خوابگاه‌های خصوصی استیجاری بوده و مسئولین آن باید اجاره پرداخت کنند، تصمیم بر این شد تا ۷۰ درصد هزینه خوابگاه توسط دانشجویان پرداخت شود.
دکتر سیده زهرا اصغری تاکید کرد: با توجه به اینکه سلف سرویس دانشجویی محل تجمع بوده و امکان شیوع ویروس کرونا در صورت بازگشایی سلف امکان خواهد داشت بنابراین در صورت بازگشایی دانشگاه، سلف‌سرویس تعطیل بوده و وعده‌های غذایی در ظروف یکبار مصرف به خوابگاه‌ها ارسال خواهد شد.
وی به همکاری دانشجویان برای رصد وضعیت بهداشتی در خوابگاه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: بدون‌شک بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها نیازمند کمک دانشجویان فعال در شورای صنفی و همچنین کانون‌ها و تشکل‌ها در این خصوص خواهیم بود.
این مقام مسئول به اقدامات انجام شده در معاونت فرهنگی و دانشجویی در طول تعطیلی دانشگاه در زمان مقابله با ویروس کرونا نیز اشاره کرد و بیان داشت: در این ایام همواره ضدعفونی و گندزدایی مجموعه‌های مختلف معاونت به خصوص خوابگاه‌ها به صورت مداوم و مرتب صورت پذیرفته است.
وی همچنین از خرید ماشین لباسشویی برای خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه نیز خبر داد و اظهار داشت: هم‌اکنون شاهد نصب و راه‌اندازی این تجهیزات جدید در خوابگاه‌های دانشجویی هستیم.
دکتر اصغری با اشاره به اینکه طی این ایام تعطیلی سلف سرویس، تعمیراتی در این مجموعه انجام شده است، خاطرنشان کرد: پیگیری‌هایی را نیز برای دریافت وام ۲۲ میلیارد تومانی به منظور پیشرفت در ساخت خوابگاه دخترانه ریحانه ۲ انجام داده‌ایم.
وی در پایان خاطر‌نشان کرد: همکاری دانشجویان پس از بازگشایی دانشگاه‌ها با کل مجموعه دانشگاه به خصوص معاونت فرهنگی و دانشجویی بسیار کمک‌کننده و کلیدی خواهد بود و اگر یاری و کمک دانشجویان باشد به لطف خدا خواهیم توانست این ترم را به سلامت پشت سر گذاشته و کمترین آسیب برای دانشجویان به وجود بیاید که در این خصوص کانون‌ها تشکل‌ها و شورای صنفی مهم ترین بازوهای کمکی ما به شمار می‌آیند.