عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان: تنها راه مقابله با ویروس کرونا حفظ فاصله‌گذاری و رعایت بهداشت فردی است

ماریا خویش‌دوست در نشست با اعضای هیئت رزمندگان ، نمایندگان بسیج، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج جامعه پزشکی شهرستان دشتستان اظهار داشت: از زمان ورود بیماری کرونا در چین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تشکیل جلسه هیئت‌رئیسه، برنامه‌ریزی لازم را انجام داد و همه شبکه‌های بهداشت و درمان استان به حالت آماده‌باش بودند.
وی بابیان اینکه برای مقابله با این بیماری به‌موقع عمل کرده و قبل ا ز ورود به کشور تقسیم کارها صورت گرفت گفت: دکتر کشمیری و معاونین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از همان ابتدای شیوع بیماری به‌طور مستقیم با شبکه‌ها در ارتباط بوده و راهنمایی‌های لازم را در ان زمینه انجام داده‌اند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تصریح کرد: اولین مورد مثبت در استان بوشهر مربوط به شهرستان دشتستان بود.
خویش‌دوست بیان کرد: تمامی جمعیت شهرستان توسط همکاران در حوزه بهداشت و درمان موردبررسی و غربالگری قرار گرفتند و از هرگونه مورد مشکوک نمونه‌برداری انجام شد.
وی افزود: ما برای جلوگیری از توسعه و پیشرفت این بیماری به صورت زنجیره وار عمل کرده و در این راستا جهت حفظ سلامت شهرستان برنامه‌ریزی‌های متفاوتی انجام گرفت.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: از شیوع این ویروس در جامعه با حمایت فرماندار و معاونین و مدیران ادارات مرتبط به خصوص (هلال‌احمر، نیروهای جهادی مردمی، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی) در برنامه‌ریزی‌های ستاد مقابله با کرونا ی شهرستان به ویژه در زمینه کنترل ورودی‌ها، گندزدایی و تامین تجهیزات موردنیاز مانند ماسک و لباس‌های حفاظتی، همکاری خوبی داشتند و تمام امکانات، نیرو و تجهیزات خود در سطح شهرستان جمع‌آوری و با ابتکارات قابل‌توجه حرکت کردند و همه برنامه‌ریزی‌ها با شکوفایی استعدادها و رسیدن به تجهیزات موردنیاز به نتیجه رسیده است و در این زمینه به خودکفایی رسیدیم.
خویش‌دوست افزود: با دیدن عزیزانی که پشت چرخ‌های خیاطی برای تهیه اقلام بهداشتی تلاش می‌کنند هیچ‌گاه احساس خستگی نکردیم و باید بدانیم مبارزه با این بیماری تنها از طریق مشارکت و همراهی جمعی میسر است و هر فرد ایرانی در این زمینه باید یک رسانه و یک کادر بهداشتی باشد.
وی تاکید کرد: ما با تلاش همه‌جانبه نیروهای مردمی و همچنین کادر بهداشت و درمان در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا خیلی قوی عمل کردیم.
خویش‌دوست بابیان اینکه برای کنترل و مقابله با این ویروس تا رسیدن به درمان قطعی، نیاز به حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و عادی نشدن شرایط است عنوان کرد: این ویروس باعث شد که مردم به بهداشت فردی اهمیت بیشتری بدهند و شستن دست‌ها را یکی از اولویت‌های مهم در پیشگیری این بیماری بدانند.
وی با اشاره به اینکه در این راستا سختی‌های زیادی را متحمل شدیم، گفت: با وجود تمام این سختی‌ها، آموختیم همه در کنار هم همدل و همراه بوده و نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کنیم.
رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از محمدحسین دریسی معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان، دکتر زهره بجلی رئیس بیمارستان گنجی برازجان به عنوان دو بازوی مهم کادر بهداشت و درمان یاد و قدردانی کرد و همچنین از حجت‌الاسلام پولادی در قسمت امور فرهنگی، دکتر شولی رییس بسیج جامعه پزشکی دکتر موصلی و شفیعی از متخصصان عفونی نیز تشکر و قدردانی کرد.
خویش‌دوست همچنین از پرسنل مراکز منتخب ۱۶ ساعته به خصوص پرسنل بیماری‌ها و بهداشت محیط و مراکز درمانی خصوصی سطح شهر برازجان تقدیر و تشکر کرد.
با حضور اعضای هیئت رزمندگان ، نمایندگان بسیج، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج جامعه پزشکی شهرستان از رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/س.غ- ۳۰۳۰
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تنها مرجع رسمی اخبار حوزه سلامت در استان