عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

برگزاری اولین جلسه شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال ۹۹

وبدا؛ اولین جلسه شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال ۹۹ تشکیل شد.
به گزارش وبدا؛ در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، سرپرست معاونت آموزشی، سرپرست معاونت درمان، سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی، رئیس پژوهشکده علوم پایه سلامت، جمعی از روسای دانشکده ها، روسای مراکز تحقیقاتی و سایر اعضای شورای پژوهشی دانشگاه حضور داشتند.
در ابتدای جلسه دکتر مهربان صادقی ضمن ارائه گزارش اقدامات و عملکرد معاونت تحقیقات و فناوری در سال ۹۸ به بیان مشکلات حوزه پژوهش و فناوری، استراتژی های، اهداف و برنامه‌های سال ۹۹ و چالش‌های پیش روی معاونت پرداختند.
سپس اعضای محترم شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص مباحث مختلف حوزه تحقیقات و فناوری در سطح دانشگاه به بحث و تبادل نظر پرداخته و دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان داشتند که عمده مباحث مطرح شده در این بخش: هم اندیشی در خصوص راهکارهای افزایش تعاملات پژوهشی بین اعضای هیات علمی بالینی و پایه، لزوم تغییر روند تصویب پایان نامه‌ها، تقویت و ارتقا نمایه مجلات دانشگاه و هدایت تحقیقات به سمت تولید محصول و فناوری بود.
در انتهای این نشست علمی-پژوهشی، دکتر مجید شیرانی ضمن قدردانی از معاونت و اعضای محترم شورای پژوهشی دانشگاه، انتظارات خود از حوزه پژوهش و فناوری را در دو محور اصلی انضباط اداری و ارتقا سطح فنی بیان داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بر لزوم مدیریت فعالیت‌های پژوهشی متناسب با بودجه‌های تخصیص یافته تاکید کرد.
وی همجنین لزوم پیگیری چارت تشکیلاتی معاونت تحقیقات و فناوری را متذکر شدند.
دکتر شیرانی همچنین بیان داشت: تحقیقات دانشگاه علاوه بر اینکه به انتشار مقاله، تولید محصول یا فناوری خاصی منتج می شود؛ مهمتر از آن می بایست به حل مشکلات سیستم های بهداشتی و درمانی استان کمک کند.