عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

سه دستگاه تنفس مصنوعی به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود اهدا شد

دکتر محمدعلی رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه گشاده دستی و سخاوتمندی خیران در روزهای کرونایی ستودنی است، افزود: حمایت و پشتیبانی خیران منطقه، مسوولان استانی و شهرستانی در این روزهای حساس که نیروهای  بهداشت و درمان با روحیه جهادی و شوق خدمت به شهروندان در حال نبرد با ویروس کرونا هستند، موجب قوت قلب و امید این عزیزان شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت تقریبی هر کدام از دستگاه های تنفس مصنوعی۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است، ، تصریح کرد: مجمع خیران شاهرود تاکنون تعداد ۱۲ تخت اتوماتیک ۴ موتوره به بخش" آی سی یو" بیمارستان امام حسین(ع) اهدا نمودند.

رضایی از اهدای ۶ برانکارد مکانیکی توسط خیران خبر داد و ابراز داشت: تعداد یک هزار جفت دستکش لاتکس، کمد کنار تخت به ارزش ۸۰ میلیون ریال و میز غذاخوری به ارزش ۶۰ میلیون ریال نیز از جمله اقلام اهدا شده است.

رییس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود ادامه داد: خیران مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بابت خرید لباس "گان" و ۶۰ میلیون ریال بابت خرید جعبه حمل نمونه آزمایشگاهی کرونا به حساب این بیمارستان واریز کردند.

وی با اشاره به اینکه مدافعان سلامت به رسالت و تعهد خود در برابر سلامت جامعه عمل می کنند، اظهارداشت: اقلام و تجهیزاتی  مانند دستگاه ونتیلاتور، تخت، ماسک، لباس حفاظت فردی هم توسط خیران سلامت شهرستان های شاهرود و میامی، بسیج و سپاه پاسداران اهداء کردند.

رییس بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود از کار پسندیده و ماندگار خیران حوزه سلامت و تمامی کسانی که برای کنترل و حذف ویروس کرونا به کادر بهداشت و درمان کمک می کنند، تقدیر کرد.

‌بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود به درمان بیماران حاد تنفسی و مبتلایان به ویروس کرونا اختصاص یافته است.

شهرستان شاهرود با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و ۵۳ هزار کیلومتر مربع وسعت در شرق استان سمنان قرار دارد.