عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

معاون امور بهداشتی دانشگاه روز جهانی ماما را تبریک گفت



معاون امور بهداشتی دانشگاه ضمن تبریک روز ماما، به نقش پررنگ آنها به عنوان حلقه مهم ارتباطی و مراقبتی در سلامت مادر و خانواده اشاره کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، به نقل از معاونت بهداشت، دکتر ایاد بهادری منفرد به مناسبت ۱۵ اردیبهشت ماه، روز جهانی ماما، اظهار کرد: ماماها افرادی هستند که با نگاه مهربانشان، به قلب های پر استرس و اضطراب مادران آرامش و امنیت می بخشند و با مهارت بالای خود، به عنوان حلقه مهم ارتباطی و مراقبتی در سلامت مادر و خانواده می کوشند.
وی با بیان این نکته که خدمات مامایی بسیار گسترده است و این خدمات برای تمام طول عمر از ابتدای تولد تا انتهای آن ادامه دارد، گفت: خدمات مامایی حوزه های مختلف بهداشتی از قبیل بهداشت باروری، مشاوره و آموزش در دوران قبل از بلوغ و بارداری را شامل می شود.
در ادامه معاون امور بهداشتی دانشگاه عنوان کرد: با زحمات همکاران ماما در پایگاه‌های سلامت، مراکز خدمات جامع سلامت، ستاد مراکز و شبکه های بهداشت و معاونت امور بهداشتی، در جهت ارتقا سطح سلامت جمعیت تحت پوشش گامهای بلندی برداشته ایم. به طوری که در زمان شیوع بیماری کرونا مراقبین ماما اقدام به غربالگری فعال نوزادان، کودکان و دیگر گروه‌های سنی کرده اند و کلیه مادران باردار که در زمره گروه‌های پر خطر هستند به صورت هفتگی غربالگری مجدد و پیگیری می شوند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه، در پایان ضمن تبریک روز جهانی ماما، از زحمات کلیه همکاران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تقدیر کرد.
انتهای پیام/
کد خبرنگار: ۷۷۰۲ ی.ق