عمومی | دانشگاه فرهنگیان

انعقاد تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای اقدام عملی دانشگاه در تحقق سند تحول بنیادی

همزمان با هفته معلم آیین انعقاد تفاهم نامه میان دانشگاه فرهنگیان و سازمان فنی و حرفه ای کشور با حضور روسای هر دو دستگاه و معاونین مربوطه در مورخ شنبه ۱۳۹۹/۰۲/۱۳ برگزار شد.
در این تفاهم نامه توجه به تقویت فرهنگ مهارت آموزی در نظام تعلیم و تربیت کشور، زمینه تغییر رویکرد نظام آموزشی از حوزه تئوری و ذهن پروری به سوی حوزه های عملی و مهارت آموزی که از برنامه های راهبردی وزیر محترم آموزش و پرورش می باشد فراهم خواهد شد.
طبق این تفاهم نامه مقرر شد کمیته های اجرایی استانی و ملی میان دو دستگاه  تشکیل و در یک بازه زمانی مشخص فرایند اجرایی آغاز شود. همچنین مقرر شد دانشجو معلمان ضمن آشنایی با مهارت های مورد علاقه خود در دوره هایی که مهارت های معلمی را  افزایش می دهد با تسهیلات ویژه شرکت ومدرک معتبر دریافت نمایند.
با اجرای این توافق نامه زمینه تحقق ساحت اقتصادی و حرفه ای سند تحول بنیادی و تغییر رویکرد نظام آموزشی کشور از آموزش محوری صرف به سوی مهارت آموزی فراهم خواهد شد.
لازم به ذکر است معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان مسئول پیگیری جهت اجرایی شدن این تفاهم نامه با کمک طرفیت های مختلف دانشگاه می باشد.