عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

کارمند بهبود یافته بیمارستان شهید کامیاب، پلاسمای خون خود را برای درمان بیماران کووید-۱۹ اهدا کرد

یکی از پرسنل بیمارستان شهید کامیاب ، از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پس از طی دوران بیماری کووید-۱۹، به شکرانه بازیابی سلامتی اش، پلاسمای خون خود را برای کمک به بهبود بیماران مبتلا اهدا کرد.

مدیر گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو  با وب دا اظهار کرد:  پلاسما درمانی تاکنون نتایج قابل قبولی داشته و در چین و برخی کشورهای اروپایی و درگیر ویروس کرونا در حال انجام است.

دکتر ابوالقاسم الهیاری افزود: در اجرای این طرح پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا برای درمان بیمارانی که به دلیل ابتلا به این ویروس دچار نارسایی شدید تنفسی شده‌اند، استفاده می‌شود.

این پزشک متخصص خون و سرطان بالغین ادامه داد: قبل از انجام هرگونه اقدامی برای اهدای پلاسمای فرد بهبود یافته تست کووید ۱۹ برای اهدا کننده انجام می‌شود که در صورت منفی بودن نتیجه آن، سطح آنتی بادی علیه ویروس کرونا در خون آنان بررسی شده و در صورت قابل قبول بودن از پلاسمای خون این افراد برای درمان مبتلایان به کرونا استفاده می‌شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پلاسما درمانی خطری برای دهنده پلاسما ندارد و از سوی دیگر جداسازی  پلاسما در شرایط استریل توسط دستگاه پلاسما فرز انجام می‌شود، لذا افراد بهبود یافته از کرونا می‌توانند به کانکس مستقر در فضای باز بیمارستان امام رضا (ع) مشهد و بدون ارتباط با بخش‌های درمانی این بیمارستان مراجعه کرده و نسبت به اهدای پلاسمای خون خود اقدام کنند.

تمامی افراد بهبود یافته می توانند با حضور در پایگاه های انتقال خون و یا با تماس با شماره های تلفن ۳۸۵۱۶۳۰۰ و ۳۸۵۹۵۰۰۵ نسبت به نام نویسی و شرکت در این طرح اقدام نمایند و به یاری بیماران ویروس کرونا بپیوندند.

اطلاعات افراد بهبود یافته ثبت می شود و پس از بررسی های لازم از آنان دعوت به عمل می آید جهت اهدای پلاسمای خود مراجعه نمایند  این طرح شامل افرادی می شود که حداقل یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده باشد .

{jcomments on}