عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

در هفته سلامت چه گذشت ؟

گزارش فعالیت های انجام شده در حوزه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای کرونا

گزارش فعالیت های انجام شده در حوزه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای کرونا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی ، به بهانه هفته سلامت (اول تا هفتم اردیبهشت ماه ) در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹با  حسین میرزایی کارشناس بهداشت دانشکده در خصوص فعالیتهای انجام شده در مقابله با شیوع ویروس کرونامصاحبه ایی انجام داد.

حسین میرزایی اظهار داشت: در همان ساعات اولیه در تاریخ سوم اسفندماه ۱۳۹۸ مبارزه با این ویروس را شروع نموده در مرحله اول محیط سلف و سرویس و آشپزخانه با مواد ضد عفونی سطوح ضد عفونی گردیده و مواد ضد عفونی دست در اختیار پرسنل قرار گرفت و استفاده از ماسک و دستکش بهداشتی به پرسنل ابلاغ گردید که حتماً استفاده نمایند .

به دانشجویان که از محیط سلف سرویس استفاده می نمودند اطلاع رسانی شد که از قاشق و چنگال یکبار مصرف استفاده شود و برای ظروف غذا توسط یک نفر از پرسنل که از سلامت برخوردار می باشد استفاده کردیم که ظروف را در اختیار دانشجو قرار دهد تا از تماس مستقیم دانشجو جلوگیری گردد.

در مرحله دوم محیطی ساختمان اداری و آموزشی با مواد سطوح ضد عفونی گردید و مواد ضد عفونی دست به هر اتاق  تحویل شد  و استفاده از ماسک و دستکش الزامی گردید و توصیه شد که از دست دادن خودداری شود .

یکسری آموزشها جهت نحوه شستشوی دستها با مواد شوینده به پرسنل داده شد و نکات مورد نیاز جهت مبارزه با این ویروس جهت همکاران و دانشجویان در اختیار آنان قرار گرفت.

در مرحله سوم محیط خوابگاه ها و مجموعه ورود و خروج نگهبانی در شیفت صبح و عصر در دو نوبت و ساختمان آموزشی و کلاسها ضد عفونی انجام گردید.

ضمناً تا روز پایان سال این موارد انجام گردیده و الحمدالله هیچ یک از پرسنل و دانشجویان دچار بیماری کرونا نگردیده اند.

و توصیه بعدی همه همکاران باید در خانه بمانند و نکات بهداشتی را رعایت نمایند تا بر این بیماری پیروز گردیم.

ساختمانهای آموزشی به مساحت حدود ۱۰ هزار متر مربع ضد عفونی سطوح به صورت هفته ای انجام گردیده است.میزان مصرف مواد سطوح ۱۰۰ لیتر .

ساختمان اداری به مساحت حدود ۴ هزار متر مربع مواد استفاده شده سطوح ۱۵۰ لیتر و مواد ضد عفونی دست ۷۰ لیتر

ماسک به تعداد ۳۲۰۰ عدد بین همکاران توزیع شده است .

خوابگاه و سلف سرویس به مساحت ۱۰ هزار متر مربع میزان استفاده مواد سطوح ۱۰۰ لیتر

سالن ورزشی و تربیت بدنی به مساحت ۴ هزار متر مربع و ۴۰ لیتر مواد بهداشتی سطوح استفاده شده است.

در کارگاه های آموزشی میزان استفاده مواد ضد عفونی سطوح به مقدار ۲۰۰ لیتر است .

محیط بوسیله یک تانکر ۱۰ هزار لیتری ضد عفونی محیط دانشکده به میزان ۱۲۰ هزار متر مربع انجام گردیده است.