عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دکتر زالی: نباید اپیدمی کرونا را در کلان شهر تهران پایان یافته تلقی کرد




فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران هشدار داد: نباید اپیدمی را در شهر تهران پایان یافته تلقی کنیم.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دکتر علیرضا زالی امروز شنبه در گفت و گو با شبکه خبر اظهار کرد: ما در تهران در روزهای اخیر شاهد یک کاهش نسبی در آمار بوده‌ایم
وی افزود: تقریباً تعداد بیماران جدیدی که ۲۴ ساعت گذشته در بخش های بیمارستانی بستری شده‌اند حدود ۲۰۰ بیمار بوده اند که اکثرا در بخش های عادی بستری شدند و حدود ۲۵۲ بیمار نیز از بخش های درمانی ما ترخیص شده است.

دکتر زالی ادامه داد: مجموعه میزان بستری های فعلی ما نسبت به ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.


وی افزود: در بستری های جدید حدود منفی ۱.۷ کاهش وجود داشته است.


دکتر زالی گفت: اما آنچه که مهم است این است که شرایط اپیدمی در تهران و سایر کلان‌شهرها باید کماکان شکننده و ناپایدار تلقی شود.

وی تاکید کرد:  هر گونه تغییر رفتار و یا تقلیل مداخلات بهداشتی می تواند با توجه به نمای بسیار شناور و پر فراز و نشیب ویروس تغییرات جدیدی را ایجاد کند، بنا بر این برای حفظ شرایط موجود و تقلیل بیماران بستری ما نیازمند حفظ شرایط کما فی السابق هستیم.



دکتر زالی تصریح کرد: کماکان شهر تهران را جزء شهرهای پرمخاطره تلقی می کنیم.


وی یادآور شد: با توجه به اینکه در روزهای اخیر شاهد بازگشایی برخی از مشاغل در زمره کم خطر در شهر تهران بوده ایم طبیعتاً استمرار بازگشایی مراکز به صاحبان عزیز کسب و کارها بر می گردد و اگرچه بخش زیادی از عزیزان ما پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند اما به نظر می‌رسد مواردی در شهر تهران وجود دارد که پروتکلهای بهداشتی در آنها به صورت کمرنگ مورد توجه قرار میگیرد که این کار هم صاحبان مشاغل و هم مردم را می تواند با آسیب شدید روبرو کند.

وی از کسانی که در حال حاضر به کسب و کارهای خود بازگشته اند توصیه کرد نسبت به رعایت دقیق پروتکل ها بهداشتی توجه لازم را داشته باشند تا بتوان شرایط استمرار فعالیت های تجاری را فراهم کرد.

دکتر زالی در پایان گفت: طبیعتاً هر گونه تغییر در رفتار ویروس می‌تواند شرایط فعلی ما را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین کما فی سابق استمرار  شرایط بهداشتی و عدم تلقی پایان اپیدمی در شهر تهران را  باید به عنوان یک مسئله جدی مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/
کدخبرنگار: ۷۷۰۳ م.ر