عمومی | معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

سرای نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه‌ای دکتر قریب گشایش یافت

این مرکز در ۸ طبقه فضایی مناسب برای استقرار شتابدهنده‌ها فراهم کرده است و تا کنون ۵ شتابدهنده در این مرکز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند .
مرکز نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه‌ای، برج فناوری دکتر قریب، با حمایت معاونت علمی و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده است . شتابدهنده‌‌های حاضر در آن امکاناتی مانند حضور در فضای کار اشتراکی، دریافت خدمات مشاوره‌ای برای توسعه کسب و کار، تامین دفاتر کاری و مشاوره مالی را در اختیار استارتاپ‌ها قرار می‌دهند. ارائه این خدمات باعث گسترش کسب و کارهای نوپا می‌شود .


تنوع بخشی به فعالیت‌های زیست بوم فناوری و نوآوری
اسماعیل قادری فر رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم گشایش سرای نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه‌ای دکتر قریب گفت: امروز با ایجاد این برج فناوری یک بازیگر به زیست بوم فناوری و نوآوری کشور افزوده شد. این مرکز توسعه و تنوع بخشی به فعالیت‌های این زیست‌بوم را دنبال می‌کند .

وی ادامه داد: راه‌اندازی سراهای نوآوری به عنوان جزیی از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور دنبال می‌شود که بر این اساس مهرماه سال گذشته اولین سرای نوآوری جامع دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شد .

رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی همچنین گفت: امروز این برج فناوری، در ساختمانی متروک ایجاد شد تا به فضایی برای تولید و تزریق نوآوری تبدیل شود. این مکان در فضای ۸ هزار مترمربع با استقرار ۵ شتابدهنده تخصصی و اختصاص دو طبقه به فضای کار اشتراکی، ایجاد شد .

وی در ادامه از برنامه جامع ایجاد چندین سراهای نوآوری خبر داد و بیان کرد: سراهای نوآوری مجموعه غرب تهران در پونک اوایل خرداد ماه افتتاح می‌شود. همچنین در تیرماه ماه سرای دیگری در حوزه هنر و معماری گشایش می‌یابد که به صنایع خلاق و نرم اختصاص دارد .

به گفته قادری‌فر، قراردادهایی برای راه‌اندازی این سراها در شهرستان‌های اراک، ساری و تبریز و چند کلان شهر دیگر نیز منعقد شده است .
وی افزود: باور ما این است که جهش تولید جز از طریق نوآوری و پرداختن به کسب و کارهای نوآورانه محقق نمی‌شود .

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
پایان پیام/۲۵