عمومی | دانشگاه حکیم سبزواری

برگزاری نشست تخصصی مجازی با موضوع مدیریت اصولی و جامع بارش ها و کنترل پایدار سیلاب در دانشکده جغرافیا و علوم محیطی

رئیس دانشکده جغرافیا و علوم محیطی دانشگاه حکیم سبزواری از برگزاری نشست تخصصی مجازی با موضوع مدیریت اصولی و جامع بارش ها و کنترل پایدار سیلاب در این دانشکده خبر داد.

دکتر قلیچی پور در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت:  از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ و در پی بروز مشکلات جدی ناشی از بارش های بهاره، دانشگاه حکیم سبزواری به صورت مستمر تلاش کرده است در یافتن راهکارهای مناسب برای مدیریت صحیح و علمی این بارش ها و حداکثر استفاده از فرصت پیش آمده برای مدیریت منابع آبی منطقه با نهادهای مرتبط در سطح شهرستان و استان همکاری و همراهی نماید.

رئیس دانشکده جغارفیا و علوم محیطی دانشگاه حکیم سبزواری افزود: در همین راستا طی سال ۱۳۹۸ دانشکده جغرافیا و علوم محیطی جلسات تخصصی متعدد با مسئولین و کارشناسان مرتبط برگزار و راهکارهای کارشناسی خود را ارائه نموده است.

وی ادامه داد: با عنایت به تداوم مشکلات مرتبط با بارندگی ها در بهار ۹۹  ، اعضای هیئت علمی این دانشکده در روز پنجشنبه مورخ ۱۱/۲/۱۳۹۹با برگزاری نشست تخصصی مجازی در زمینه مدیریت اصولی و جامع بارش ها و کنترل پایدار سیلاب به بررسی شرایط موجود و راهکارهای عملیاتی پرداختند.

دکتر قلیچی پور با اشاره به اینکه در این نشست بر وجود راهکارهای مناسب برای پیشگیری پایدار از خسارات ناشی از بارش ها در سطح شهرستان و منطقه و بهره مندی حداکثری از مواهب ترسالی تاکید شد، اظهار داشت: مقرر شد در جلسه ای که در ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۸/۲/۹۹ به صورت مجازی برگزار می گردد با دعوت از معاونین محترم سیاسی و امنیتی و عمرانی فرمانداری ویژه سبزوار و روسای محترم ادارات امور منابع آب و منابع طبیعی و کارشناسان صاحب تجربه شهرستان اقدامات لازم برای پیشگیری از افزایش خسارات ناشی از سیلاب و آب گرفتگی و هدر رفت این نعمت الهی مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گیرند.

Source: خبر