عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

ساکنان روستای کره بند از نظرعلائم بیماری کرونا به صورت صد درصد غربالگری شدند

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر؛ مهندس حسن فخرایی بیان داشت: مهمترین اقدام وزارت بهداشت به منظور پیشگیری از انتشار و گسترش بیماری کرونا غربالگری جمعیت و شناسایی افراد علامت دار به صورت تلفنی بوده که به این منظور سامانه salamat.gov.ir و شماره تماس ۴۰۳۰ توسط معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان طراحی شده است.
وی تصریح کرد: در مرحله دوم این غربالگری تصمیم گرفته شد با کمک ۱۲تیم، مرکب از مراقبین سلامت مرکز خدمات جامع سلامت کره بند و کارشناسان ستاد مرکز بهداشت که برای آن‌ها نقش مراقب سلامت در سامانه سیب تعریف شده کل جمعیت روستای کره بند به طور ضربتی غربالگری تلفنی کووید۱۹ شده ونتایج در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) ثبت شود.
مهندس فخرایی افزود: در تکمیل اقدام فوق، این مرکز اقدام به بررسی جوانب امر با همکاری شورای اسلامی ،حوزه بسیج، دهیار روستا و تعدادی از معتمدین، خیرین و افراد صاحب نظر به منظور نحوه اجرای فاصله گذاری اجتماعی نمود که به عنوان یکی از مهمترین اقدامات جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در بین جمعیت این روستا است.
رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: همچنین با محوریت مرکز بهداشت و دهیاری روستا ساماندهی جمع آوری کمک‌های خیرین و نهادهای مرتبط جهت جلوگیری از انجام فعالیت‌های موازی اقدام به‌عمل می‌آید.
وی بیان داشت: در راستای اجرای فاصله گذاری اجتماعی بازرسین بهداشت محیط ستاد مرکز بهداشت در چندین نوبت از مراکز تهیه وتوزیع مواد غذایی روستای کره بند بازدید و آموزش‌های لازم را در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به متصدیان ارائه کردند.
مهندس فخرایی از اهالی شریف روستای کره بند خواست که به کمپین در خانه بمانیم وفادار مانده و بدون دلیل از منزل خارج نشوند. همچنین در صورت ضرورت با رعایت فاصله اجتماعی و همچنین استفاده از ماسک از منزل خارج شوند تا بتوان با مدد الهی کرونا را شکست داد.
انتهای پیام/