پارک علم و فناوری دانشگاه تهران دومین وبینار در زمینه بحران کرونا را برگزار کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از
پارک علم و فناوری
، در این
وبینار
که ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ برگزار شد، بحران
کرونا
و اثرات این بحران بر کسب و کارها و رفتار مصرفکننده مورد بررسی قرار گرفت. سپس دوره
پسا
کرونا
و اثرات بحران در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مورد بحث قرار گرفت و در نهایت به بحث استراتژیهای دیجیتال
مارکتینگ
پرداخته شد.
مجتبی نیکآیین، مدرس کارگاه، در این
وبینار
گفت: «اصولاً
وبینارها
،
ورکشاپها
و دورههای آموزشی برای رسیدن به یک هدف برگزار میشوند.
وبینارها
دارای محدودیت زمانی هستند و با توجه به این امر میتوان گفت، مهمترین ویژگی
وبینارها
ارائه سرنخهای جدید و بهروز توسط سخنران است».
وی افزود: «در دوره بزرگترین و مهمترین بحران سلامتی قرن اخیر هستیم. عمدتاً بحرانها تاثیرات خاصی را در ابعاد مختلف جامعه برجای میگذارند. بسیاری از تاثیرات در لحظه مشخص میشود و برخی دیگر را نسلهای بعد درک خواهند کرد. در این
وبینار
تمرکز ما بر روی اثرات
کرونا
بر بعد اقتصادی در بازههای زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است».
نیکآیین، تصریح کرد:
«کرونا
سبک زندگی را تغییر میدهد و قاعدتاً رفتار مصرفکننده نیز تغییر خواهد کرد. کسب و کارها باید این نکته را مدنظر قرار دهند که بستر آنلاین راه حل قطعی برای نجات همه کسب و کارها نیست. پس نکته مهم این است که تغییرات نگرش مصرفکننده را درک کنیم و سپس اثرات این تغییر را بر بازار، اندازه بازار و رفتار مصرفکننده مورد توجه قرار دهیم».
مدرس کارگاه با بیان اینکه دیجیتال
مارکتینگ
ابزاری در اختیار
مارکتینگ
است، اظهار کرد: «برای بازاری که دچار بحران شده، نمیتواند معجزه کند. همان طور که بسیاری از کسب و کارها دچار بحران شدهاند،
مارکتهای
جدیدی نیز شکل گرفته و یا در حال شکلگیری هستند و بازیگرانی که با سرعت بیشتری به دغدغههای به وجود آمده پاسخ دهند، میتوانند وارد این بازارهای جدید شوند و در این بازارها اولین باشند».
برای مشاهده متن کامل خبر به این
پیوند
مراجعه کنید.