عمومی | دانشگاه فرهنگیان

ضرورت مدیریت و اثربخشی آموزش های مجازی در دانشگاه فرهنگیان

سرپرست معاونت نطارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، بر ضرورت مدیریت و اثربخشی آموزش های مجازی در این دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، رضا کچوئیان، در نشست مجازی این دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه، معاونان و روسای پردیس سراسر کشور در مکان سالن شهید چمران، با اشاره به بحران حادث شده در جهان و شیوع ویروس کرونا و عدم امکان حضوری دانشجو معلمان در دانشگاه، ضمن قدردانی از اراده جمعی و نقش موثر همه اساتید و مسئولان دانشگاه فرهنگیان به منظور مقابله با این ویروس و ادامه آموزش ها از طریق فضای مجازی گفت: تعطیلی کلاس های حضوری دانشگاه به دلیل شرایط حاکم بر کشور نه تنها خللی در فرآیند یاددهی، یادگیری ایجاد نکرده بلکه استادان این دانشگاه به اتفاق دیگر همکاران خود، با فراهم آوردن امکان حضور مجازی دانشجویان در پیگیری روند درسی و تحصیلی، با اهتمام ویژه توانسته‌ اند در راستای مقابله با این ویروس و شکست زنجیره انتقال آن اقدام نمایند.

کچوئیان، تصریح کرد: برگزاری کلاس های آموزشی به صورت مجازی فرصتی است تا اساتید دانشگاه با خلاقیت های نوآورانه خود و با ترغیب دانشجو معلمان به این نوع آموزش، امکان بهره مندی این عزیزان از روش های جدید آموزش مجازی در کنار آموزش های فیزیکی و سنتی را فراهم آورند.

وی، از مسئولیت خطیر معاونت نظارت در قبال ارزیابی آموزش های صورت گرفته توسط اساتید دانشگاه فرهنگیان و جلب رضایت دانشجو معلمان سخن گفت و افزود: در همین راستا این معاونت با ارسال یک بخشنامه با فرمتی کاملا قابل دفاع در چهار حوزه و چهار بخش به استان های سراسر کشور، فرآیند ارزیابی آموزش های مجازی انجام شده برای دانشجو معلمان را عهده دار است.

این مقام مسئول، با تاکید بر مراقبت از استمرار آموزش در سطح دانشگاه خاطر نشان کرد: مهم ترین ماموریت دانشگاه فرهنگیان در این ایام اثبات شایستگی و توانایی ما در ارائه آموزش های کیفی به مخاطب است.

استاد دانشگاه، با اشاره به بخشنامه ارسال شده در سطح کشور اظهار داشت: دریافت نظرهای مهم و گویای اساتید دانشگاه فرهنگیان به عنوان سرمایه های ارزشی این دانشگاه در خصوص آموزش های مجازی از یک طرف و ورود دانشجو معلمان، دیگر سرمایه های فکور دانشگاه به سامانه آموزشی برای اعلام نظرهای خود در این خصوص، تسهیل کننده ارزیابی های ما در میزان موفقیت آموزش های مجازی است.

وی، بیان موانع، مشکلات و نقائص موجود، ارائه راهکار و پیشنهاد مفید و موثر و انتظارات درخواستی از سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان را به عنوان سه محور درج شده در این بخشنامه در راستای ارائه آموزش های مجازی به دانشجو معلمان ذکر و خواستار اقدام سریع استان های کشور در این خصوص شد.

کچوئیان، سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در پایان گفت: تحلیل ارائه آموزش های مجازی در شورای آموزش استان، فرصتی است تا مسئولان و دست اندرکاران با دریافت نقاط ضعف و قوت این نوع آموزش ها برای رفع مشکلات موجود اقدام و فعالیت برای کسب دیگر امکانات به منظور گسترش این نوع ارتباط آموزشی فراهم آید.