عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

۱۱۰ بازرس بهداشت حرفه‌ای در طرح بسیج بهداشت حرفه‌ای محیط کار فعال هستند

رئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۱۰ بازرس بهداشت حرفه‌ای در طرح بسیج بهداشت حرفه‌ای محیط کار فعال هستند و این افراد ۴۰ هزار نفر از شاغلان را در حین کار آموزش دادند تا از شیوع ویروس کرونا در امان بمانند.

فرشید وفا در گفت‌وگو با خبرنگار وب دا، اظهار کرد: همه ساله ۲۸ آوریل از طرف سازمان بین المللی کار به نام روز بهداشت جهانی محیط کار نامگذاری شده و شعار امسال پیش از شیوع کرونا جلوگیری از اذیت و آزار کارگران در محیط کار بود، اما پس از شیوع کووید ۱۹ به پیشگیری از شیوع بیماری عفونی در محیط کار تغییر یافت.

وی با بیان اینکه با همراهی مردم همه‌گیری جهانی را متوقف کرده و با رعایت موازین  بهداشتی و حرفه‌ای در محیط کار جان انسان ها را حفظ می‌کنیم، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا طرح بسیج بهداشت حرفه‌ای محیط کار در کلیه مجموعه‌ها آغاز شد و تاکنون ۱۰۰ دستورالعمل توسط مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت تهیه شده و در اختیار گروه‌های مختلف کاری قرار گرفته است.

رئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص بازرسی‌های صورت گرفته، بیان کرد: از ابتدای اسفند تاکنون ۱۹ هزار و ۹۲۲ بازرسی از محیط‌های کاری صورت گرفته و نزدیک به ۲۸ هزار بسته آموزشی در میان این واحدها توزیع شد، تعداد ۱۱۰ بازرس بهداشت حرفه‌ای در این طرح فعال هستند و این افراد ۴۰ هزار نفر از شاغلان را در حین کار آموزش دادند تا از شیوع ویروس کرونا در امان بمانند؛ همچنین ۷۶ هزار نفر از شاغلان بخش خصوصی مورد آموزش قرار گرفتند.

وفا اضافه کرد: در بحث کارگاه‌های زندان‌ها هم ۱۶ مورد بازرسی داشتیم و ۱۱۴۰ مورد بازرسی از جایگاه‌های عرضه سوخت با همکاری شرکت نفت استان، تعداد ۱۰۲ مورد بازرسی از فعالیت‌های ساختمانی، ۱۹ هزار و۸۶۶ مورد از محل کار شاغلان پسماند داشتیم و مجموع بازرسی‌ها ۴۱هزار و ۴۶ مورد بوده است.

وی تاکید کرد: هدفمان در گام نخست آموزش و اطلاع‌رسانی بود و خوشبختانه با تعاملات خوبی که با مجموعه‌های مختلف صورت پذیرفته بیشتر فرآیندکاری استاندارد بود و شاخصه‌های لحاظ شده را داشتند.

رئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تخلفات صورت گرفته بسیار اندک بود که با تذکر برطرف شد و خوشبختانه منجر به تشکیل پرونده نشد، خاطرنشان کرد: همچنین سلامت کلیه نیروهای کار مورد ارزیابی قرار گرفته که خوشبختانه اکثر این افراد سالم هستند و تنها تعداد محدودی مبتلا به ویروس کرونا داشتیم که در حال درمان هستند.

{jcomments on}