عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گلستان

کرونا تمام نشده؛ مردم رعایت کنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به ثبات نسبی بیماری کرونا در استان گفت: در دو سه هفته اخیر افزایش تعداد مبتلایان را نداشتیم و توانستیم این بیماری را کنترل کنیم اما این به معنای تمام شدن کار نیست.

دکتر سراج‌الدین عارف‌نیا در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در دو سه هفته اخیر روند افزایش بیماری را در استان نداشتیم و تقریبا در یک فاز ثابت هستیم.

وی با اشاره کاهش بیماران بستری در مراکز درمانی استان گفت: بیمارستان شهید صیاد شیرازی که سانتر اصلی بستری بیماران کرونایی بود را از حال کووید خارج کردیم و از یکی دو روز آینده دیگر بیمار کرونایی در این مرکز بستری نمی‌شود و به حالت عادی برمی‌گردد.

دکترعارف‌نیا افزود: اما یکی دو بخش را در بیمارستان ۵ آذر ویژه بیماران کرونایی کردیم چون ساختمان‌های این بیمارستان از هم مجزا هستند.

وی ادامه داد: در همه بیمارستان‌های استان هم بخش کرونا را جدا کردیم که شامل ۵ تا ۱۰ تخت بستری است و دو تا سه برابر این ظرفیت را در همان بخش‌ها قرار داریم تا در صورت نیاز از آن استفاده کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در حال حاضر بیماری کرونا در استان کنترل شده و اما به معنای تمام شدن بیماری نیست.

وی تاکید کرد: مردم باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک در اماکن تجمعی استفاده کنند. شستشوی مکرر دست‌ها و رعایت قرنطینه در منزل برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری لازم است.