عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در بوشهر: کوچک‌ترین بی‌توجهی موجب انتقال بیماری کرونا در جامعه می‌شود/ گزارش تصویری

دکتر سعید کشمیری در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا ضمن گرامیداشت حلول ماه مبارک رمضان و تسلیت به مناسبت فوت شهید دکتر غلامرضا فخری اظهار داشت: علت افزایش ناگهانی آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان بوشهر راه‌اندازی مراکز بیمار یابی در مراکز خدمات جامع سلامت است که طبیعتاً با این اقدام سرعت کشف و کنترل بیماران نیز افزایش پیدا می‌کند.
دکتر کشمیری عنوان داشت: متاسفانه بی‌توجهی به توصیه‌های مکرر بهداشتی مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری و پرهیز از تجمع،  موجب ابتلای تعداد زیادی از اهالی یک منطقه محدود جغرافیایی در شهرستان بوشهر شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: منطقه محدود جغرافیایی در شهرستان بوشهر که بیماران زیادی در چند روز گذشته در آن شناسایی و کشف‌شده تحت کنترل بهداشتی است.
وی تصریح کرد: راه‌اندازی ۲۰ مرکز بیمار یابی در نقاط پرجمعیت استان در مدیریت بیماری کرونا تاثیر بسزایی خواهد داشت زیرا در این مراکز، افرادی که به صورت سرپایی مراجعه می‌کنند، افرادی که از مراکز دیگر ارجاع و یا کسانی که در تماس با موارد آلوده مثبت قطعی بودند شناسایی و بررسی می‌شوند و اگر لازم باشد نمونه‌گیری و توصیه‌های لازم انجام می‌شود و نتیجه در مدت یک روز اعلام و به این صورت جلو انتشار بیماری گرفته می‌شود.
دکتر کشمیری اگر در مراحل نخست و قبل از اینکه بیماری به سایر افراد منتقل شود افراد آلوده شناسایی و جداسازی زودتر انجام شود افراد کمتری آلوده و به این ترتیب می‌توان سریع‌تر زنجیره انتقال را قطع کرد.
وی اظهار کرد: با بازگشایی اصناف و راه‌ها فصل جدیدی در مبارزه با بیماری کرونا بازشده است که باید راه‌حل‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این شرایط را مدنظر قرارداد.
دکتر کشمیری بابیان اینکه یکی از موانع استفاده از سیستم‌های درمانی، انگ زدن است افزود: انگ زنی باعث می‌شود فرد درمان مناسب را دریافت نکند، از طرفی این مراجعه نکردن و ترس از انگ نه‌تنها به خود فرد آسیب می‌رساند، بلکه سبب انتشار بیشتر بیماری در جامعه به علت پنهان‌کاری می‌شود، زیرا فرد ترجیح می‌دهد تا جایی که می‌تواند و در زمانی که بیماری هنوز تشدید نشده است، بیماری خود را پنهان کند و دیرتر مراجعه کند و در همین برهه زمانی انتشار بیماری صورت می‌گیرد.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در بوشهر خاطرنشان کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی باید به نحوی باشد که موجب انتقال بیماری نشود.

انتهای پیام/ م.غ ۱۰۲۳