عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دکتر زالی: تردد های غیرضروری و تراکم جمعیت، کنترل نسبی کرونا را دستخوش تغییر می کند



فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به کنترل نسبی اپیدمی کرونا در کلان شهر تهران، گفت: ممکن است حجم زیاد ترافیک، تراکم جمعیت در ناوگان حمل و نقل عمومی و ترددهای غیر ضروری در سطح شهر آمارها  را در هفته های پیش رو دستخوش تغییر کند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی ا در گفت و گوی زنده خبری امروز ظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستانهای تحت پوشش استان تهران مجموعا ۲۹۴ مورد جدید ابتلا به کرونا تشخیص داده شده که این افراد در بخش های عادی بستری هستند.

وی افزود: از دیروز ۸۸ بیمار جدید با توجه به شدت علائم بالینی ویروس کووید ۱۹ در بخش های ویژه بیمارستانهای استان تهران بستری هستند.

دکتر زالی از ترخیص ۵۴۲ مبتلا به کرونا از بیمارستانهای تهران طی روزی که گذشت خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این آمار بیانگر افزایش بهبودیافتگان در تهران است.

وی با بیان این که تهران یکی از پرخطر ترین استانها در زمینه اپیدمی کروناست گفت: تغییر در آمار و یا افت نسبی در مبتلایان به کرونا باید درشهر بزرگی همچون تهران یک موضوع نسبی تلقی شود چرا که ثابت  شدن آمار ماحصل اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در دوهفته ایست که در تقارن با عید نوروز قرار گرفت.

وی با اشاره به کنترل نسبی اپیدمی کرونا در کلان شهر تهران اظهار کرد: ممکن است حجم زیاد ترافیک، تراکم جمعیت در ناوگان حمل و نقل عمومی و ترددهای غیر ضروری در سطح شهر آمارها در هفته های پیش رو دستخوش تغییر کند.

دکتر زالی با بیان این که هر گونه تغییر در آمار مبتلایان به کرونا پس از طی دوره نهفتگی دوتا سه هفته ای مشخص خواهد شد گفت: بخشی از فراز و فرودهای آماری در تهران مربوط به فاصله گذاری اجتماعی و بخش دیگری مربوط به اجرای طرح هایست که در تعطیلات نوروزی اعمال شده است.

انتهای پیام/

کدخبرنگار:۷۷۰۱س.ق