عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

بخش مشاوره تغذیه ای کرونا در سامانه ۴۰۳۰ آغاز به کار کرد



معاونت امور بهداشتی دانشگاه از آغاز به کار بخش مشاوره تغذیه ای درخصوص بیماری کووید ۱۹ در سامانه تلفنی ۴۰۳۰ خبر داد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت امور بهداشتی، این بخش توسط دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با همکاری گروه تغذیه معاونت های بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی و کارشناسان تغذیه مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور راه اندازی شده است.

یکی از اقدامات حائز اهمیت برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ویروس، رعایت تغذیه صحیح با پیروی از دو اصل تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه است که در عملکرد سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری ها از جمله کووید ۱۹ نقش مهمی دارند.

بطور کلی عادات نامناسب غذایی نظیر مصرف زیاد قند، نمک و چربی ها و دریافت ناکافی هر کدام از ریزمغذی های مورد نیاز بدن از برنامه غذایی روزانه، می تواند باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شود و در نتیجه خطر ابتلا به انواع بیماری ها از جمله بیماری کووید ۱۹ را افزایش دهد .

بنابراین رعایت برنامه غذایی مناسب در افراد سالم، بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و بهبود یادفتگان در دوره نقاهت، نقش به سزایی در پیشگیری از ابتلا، تسریع بهبودی و کاهش شدت بیماری دارد.

یکی از اقدامات مهم در قالب طرح تحول سلامت به کارگیری کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت در کشور بود که خدمات مشاوره ای تغذیه را به جمعیت تحت پوشش ارائه می دهند.

در این راستا کارشناسان تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز همگام با کارشناسان تغذیه سراسر کشور در این سامانه به سوالات تغذیه ای مردم پاسخ می دهند.

هموطنان برای دریافت توصیه های تغذیه ای می توانند از طریق تماس با سامانه  ۴۰۳۰و انتخاب کلید ۶با مشاوران تغذیه ارتباط برقرار کرده و سوالات مرتبط با تغذیه و کرونا را مطرح و مشاوره دریافت کنند.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰ س.ع