عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تولید و عرضه مواد غذایی در سطح شهرستان جهرم انجام می شود - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷


بازرسین  بهداشت  محیط معاونت بهداشتی دانشگاه در طول ماه مبارک رمضان نظارت خود بر مراکز تولید و عرضه مواد غذایی را تشدید می‌کنند.

دکتر سید مجید ارجمند، معاون بهداشتی دانشگاه در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت: طرح تشدید نظارتهای بهداشتی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان با اولویت نظارت بر مراکز تهیه ، تولید و عرضه مواد غذایی شروع و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

دکتر ارجمند، ادامه داد: بازرسین بهداشت محیط مجهز به دستگاههای سنجش پرتابل بوده تا نمونه‌برداری از مواد غذایی و بار میکروبی سطوح با دقت و سرعت بیشتر صورت گیرد.

وی اضافه کرد: تمامی مراکز عرضه، تولید، نگهداری و فروش فرآورده‌های خام دامی شامل کشتارگاه‌های دام و طیور، قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اماکن تهیه غذای آماده، رستوران‌ها، غذاخوری‌های بین راهی، نانواییها ، مراکز شیرینی فروشی و ....  مورد بازرسی دقیق و منظم قرار می‌گیرد.

دکتر ارجمند تاکید  کرد: با توجه به شرایط حساس بیماری کووید ۱۹و روند افزایشی مبتلایان در سطح شهرستان، از اصناف تقاضا می شود رعایت فاصله گذاری اجتماعی را در اولویت قرار دهند و فروشگاه خود را به نحوی مدیریت کنند که از شلوغی و تجمع مشتریان ممانعت گردد .

معاون بهداشتی دانشگاه خاطرنشان کرد: شهروندان در طول ماه مبارک رمضان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی حتما با شماره تلفن ۱۹۰ تماس گرفته و مراتب را برای بررسی فوری به گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم اطلاع دهند.